Czego nie należy robić na Instagramie?

2 lut 2021 | OKIEM EKSPERTA | 0 komentarzy

Instagram wciąż się zmienia. To już nie tylko klasyczny feed, ale także Insta Stories, IGTV, możliwość robienia live’ów oraz wiadomości prywatne. Stałe zmiany oraz znaczny wzrost użytkowników Instagrama sprawiają, że coraz trudniej osiągać naprawdę wysokie zasięgi postów. Prawda jest taka, że nie ma jednego, sprawdzonego sposobu, który w każdych warunkach zagwarantuje sukces Twojego konta, bo każdy profil ma inną bazę odbiorców. Poniżej znajdziesz 10 błędów, które najczęściej spotykamy na Instagramie. Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi unikniesz ich na swoim koncie.

 

1. Nazwa użytkownika nie reprezentuje Ciebie 

Zastanów się pod jakim „hasłem” będą Cię szukać na Instagramie? Prawdopodobnie pod nazwą Twojej firmy lub Twoim imieniem, nazwiskiem.

Dlatego tak ważne jest zarezerwowanie właśnie takiej nazwy użytkownika we wszystkich możliwych mediach społecznościowych – wszędzie powinna być taka sama.

Więc jeśli jesteś na początku tworzenia swoje marki i nie wiesz na 100% pod jaką nazwą będziesz funkcjonować i działać nie zakładaj kont na różnych mediach społecznościowych pod różną, niewiele znaczącą nazwą, po której mało kto Cię znajdzie.

2. Twoje konto jest PRYWATNE

Jeśli wciąż chcesz docierać do nowych odbiorców Twój profil powinien być PUBLICZNY. Jeśli założysz profil PRYWATNY Twoi przyszli, potencjalni obserwujący muszą najpierw poprosić Cię o przyjęcie do grona obserwujących, zanim w ogóle zobaczą to, co publikujesz na Instagramie. Dopiero potem sprawdzą czy to, co tu publikujesz w ogóle ich interesuje. Może okazać się, że nie będzie się im chciało aż tak „fatygować”. Nie chcą „kupować kota w worku”.

3. Puste BIO

BIO to jedna z rzeczy, którą Twoi odbiorcy widzą na „dzień dobry”. Więc ta przestrzeń nie może zostać pusta i niewykorzystana. Przecież chcesz przekazać to, czym się zajmujesz, w czym możesz pomóc innym, czyli po prostu, dlaczego warto Cię tu śledzić.

Co prawda, to tylko 150 znaków, ale możesz tu całkiem sporo powiedzieć o sobie.

4. Hashtag w BIO

Jeśli już ktoś wejdzie na Twoje konto, to chyba nie chcesz odesłać go w inne miejsce, prawda? A tak właśnie się zadzieje, jeśli w BIO wpiszesz #, który nie jest Twoim # dedykowanym* i podlinkujesz np. swoją konkurencję przez dodanie np. #paznokciewrocław. Osoba, która kliknie w ten # zobaczy wszystkie posty z użyciem tego # i nagle przestanie interesować się Twoim profilem. A chyba nie tego chciałaś, prawda?

*# dedykowany – jest to hashtag, który zawiera Twoją nazwę firmy lub Twoje imię i nazwisko. Musisz mieć jednak pewność, że tego # używasz tylko Ty i po kliknięciu w niego pojawiają się tylko Twoje posty

5. Publikujesz za rzadko

Niestety, jeśli publikujesz za rzadko ludzie mogą po prostu o Tobie zapomnieć, a dodatkowo algorytmy też nie będą dla Ciebie zbyt łaskawe. Postaraj się publikować systematycznie i w przemyślany sposób.

 

 

6. Wrzucasz tylko zdjęcie

Instagram stał się swoistym miejscem do „blogowania” i budowania relacji. Jeśli zdecydowałaś się na prowadzenie konta na Instagramie, postaraj się, aby dawać swoim obserwującym „wartość” i coś im ważnego przekazać. Samo zdjęcie zdecydowanie tutaj nie wystarczy.

7. Działasz na „spontanie”

Wrzucasz zdjęcie, bo akurat zrobiłaś jakieś, które nawet się nadaje. Każde zdjęcie jest inne, a całość nie jest wizualnie spójna z tym, co chciałabyś przekazać. Często robisz to w biegu i wrzucając zdjęcie nawet nie zastanawiasz się, co chcesz przekazać swoim obserwującym. Przez to, że nie masz pomysłu i planu Twoje posty pojawiają się z różnym odstępem czasu, są chaotyczne i nie przyświeca im żadne cel.

8. Brakuje Ci strategii wizualnej

Nawiązujemy tu do poprzedniego punktu. Niestety (lub stety), ale Instagram jest medium wizualnym. Docelowo chodzi tu o osiągnięcie jako takiej spójności profilu. Super, jeśli będzie miały jakiś swój styl (preset) i kolor przewodni. Jeśli nie wiesz, co mamy tutaj na myśli zobacz nasz Szpilkowy Instagram. Porównaj, jak wyglądał w 2018 r., a jak wygląda teraz. Jest zasadnicza różnica, prawda? Później zdradzimy Ci nasz sekret skąd ta zmiana!

Inną sprawą jest również to, że zdjęcia, które publikujesz są po prostu słabej jakości – niewyraźne, rozmazane i robione na „szybko”, na zasadzie: „żeby było”. Na Instagramie jednak liczy się jakość! Tak jak pisaliśmy wcześniej, to medium WIZUALNE.

9. Nie używasz hastagów

Wciąż widzimy bardzo wiele postów, do których autor nie dodał #. Powoduje to, że jego posty nie docierają do potencjalnych obserwujących, czyli również potencjalnych klientów. Nie można ich też wyszukać w lupce.

Najczęściej osoby te nie wiedzą, jaką moc dają im #. Inną sprawą, że # są źle dobierane, ale o tym już pisaliśmy na naszym blogu TUTAJ.

10. Nie korzystasz z InstaStories

InstaStory i video to przyszłość Instagrama. Statystycznie to właśnie na Instastory spędzamy coraz więcej wolnego czasu oglądając to, co osoby, które obserwujemy mają nam do powiedzenia. Jeśli nie korzysta z tej możliwości, szybko powinnaś to nadrobić. Pomysły na ciekawe InstaStory znajdziesz TUTAJ.

A teraz zastanów się, ile z tych 10 błędów wymienionych wyżej sama popełniasz na swoim instagramowym koncie? Przyznamy się, że wiele z tych błędów nam również nie było obce. Jednak wszystko zmieniło się, kiedy nasze drogi skrzyżowały się z Martą Kaczmarski – Instagram Instruktorem.

To właśnie dzięki szkoleniom i wskazówkom Marty nasze konto na Instagramie wygląda tak, jak od dawna miałyśmy wizję w naszych głowach. Marta sprawia, że wiele kont przechodzi metamorfozy z efektem WOW!

Kolejna edycja szkolenia online na żywo z Martą już za tydzień!! Jeśli chcesz dowiedzieć się co KONKRETNIE zrobić, by i Twoje konto przeszło niesamowitą metamorfozę kliknij TUTAJ i dowiedz się więcej o szkoleniu Marty.

Jeśli uważasz, że ten artykuł może się komuś przydać, będzie nam miło jak udostępnisz go dalej na swoich mediach społecznościowych.

 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”