Zasady skutecznego networkingu

15 lut 2022 | OKIEM EKSPERTA | 0 komentarzy

Nawiązywanie relacji to prawdziwa sztuka, która może być przy okazji bardzo przyjemna. No i oczywiście wymaga praktyki. Dziś podpowiemy, jak wykorzystać networking na 110%, by przy jego pomocy osiągnąć swoje cele biznesowe i stworzyć wyjątkowe więzi z innymi. Nam zasady skutecznego networkingu przyświecają od samego początku, odkąd tylko postawiłyśmy na kobiece spotkania.

Jedna z najważniejszych zasad, które obowiązują w skutecznym networkingu, brzmi: Nieważne, ile osób znasz, ważne, ile osób pozna Ciebie.

Dużym błędem, który można zaobserwować na spotkaniach networkingowych, jest to, że w krótkim czasie staramy się poznać jak największą liczbę osób. Rozmawiamy przez chwilę z kimś, dajemy mu swoją wizytówkę i już biegniemy do kogoś następnego. W rezultacie na koniec spotkania mamy 10 wizytówek, a żadnej nie potrafimy powiązać z konkretną osobą, bo było ich po prostu za dużo. Wiesz, o czym piszemy?

No właśnie! Więc jak dobrze przygotować się na takie spotkanie networkingowe? Poznaj nasze zasady.

 

spotkania networkingowe; zasady skutecznego networkingu

 

Zasady skutecznego networkingu – jakie warto znać i wykorzystywać?

 

Zasada 1: Zasada wzajemności

Jedną z najważniejszych zasad skutecznego networkingu jest zasada wzajemności, ponieważ ludzie czują wewnętrzną potrzebę odwdzięczenia się komuś, kto im pomógł, coś im dał lub czegoś ich nauczył.

Dlatego więc ważne jest, by na takim spotkaniu networkingowym najpierw coś dać od siebie, by później zyskać. Takie działanie da długofalowe rezultaty.

Zasada 2: Jakość, a nie ilość

Nie musisz bywać wszędzie. Bywaj tam, gdzie możesz zyskać najwięcej. Budowanie Twojej sieci kontaktów powinno być działaniem przemyślanym i świadomym.

Podczas spotkania postaraj się bliżej poznać maksymalnie trzy osoby – jednak niech to się nie ogranicza tylko do jednej. Spędzenie całego spotkania z tym samym człowiekiem nie przyniesie wymarzonych rezultatów.

Warto przyjść około 15 minut przed rozpoczęciem spotkania, kiedy uczestnicy nie mają jeszcze zajęcia. Dobrą praktyką jest również podchodzenie do osób stojących pojedynczo. W ten sposób łatwiej nawiązać rozmowę.

Podczas naszych spotkań i eventów stosujemy złotą godzinę. Jest to czas, kiedy rozpoczyna się rejestracja uczestników i mamy chwilę na kawę i luźny networking. I takie podejście procentuje, ponieważ od początku tworzą się serdeczne relacje, a atmosfera staje się życzliwa.

Zasada 3: Zasada 12×12×12

Zasada stworzona przez Ivana Misnera dotyczy pierwszego wrażenia w networkingu. Składa się na nie to, jak wyglądamy z odległości 12 stóp (około 3,5 m), jak wyglądamy z odległości 12 cali (około 30 cm), oraz to, jakie jest pierwsze 12 słów, które wypowiadamy. Te słowa będą najlepiej zapamiętane! Nie bez kozery mówi się, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz!

Zasada 4: Wizytówki to nie przeżytek

Tradycyjna papierowa wizytówka to wciąż podstawa na takich spotkaniach! I być może pomyślisz, że przecież można się odszukać na Facebooku czy Instagramie. Oczywiście, ale możesz nam wierzyć lub nie, warto zabrać ze sobą papierowe wizytówki.

Ba, mało tego! Warto zainwestować w nie trochę grosza, bo przecież Twoja wizytówka reprezentuje Ciebie i Twoją firmę! Powinna wyglądać profesjonalnie i świadczyć o jakości Twoich usług.

Zasada 5: Uśmiechnij się!

Uśmiechnij się, bo ludzie w naturze mają odwzorowanie emocji – na Twój uśmiech zareagują uśmiechem. Uśmiech przyciąga ludzi i jest furtką do nawiązania owocnych kontaktów. Zawsze łatwiej podejść do osoby, która emanuje dobrą energią. A Twój uśmiech z pewnością to ułatwi!

Zasada 6: Odezwij się w ciągu 72 godzin

Jeśli ustaliłaś z kimś podczas rozmowy, że skontaktujesz się i na przykład wyślesz więcej informacji, należy to zrobić w ciągu 72 godzin od zakończenia wydarzenia. W innym przypadku możesz niezamierzenie dać drugiej osobie do zrozumienia, że nie jesteś szczególnie zainteresowana współpracą lub jesteś niesłowna. A tego chcesz z pewnością uniknąć, prawda?

 

spotkania networkingowe; zasady skutecznego networkingu

Pamiętaj, praktyka czyni mistrza. Dlatego nie poprzestawaj na jednym spotkaniu.

Śmiało możemy stwierdzić, że networking to podstawowe narzędzie pozwalające odnieść sukces zarówno na rynku pracy, jak i w biznesie. Dzięki zasadom świadomego tworzenia relacji biznesowych możesz zbudować przewagę nad Twoją konkurencją i poszerzyć siatkę swoich kontaktów oraz system rekomendacji. Dlatego do dzieła!

Jeśli chcesz zobaczyć, jak w praktyce wyglądają skuteczne spotkania networkingowe, zapraszamy do nas na najbliższe eventy! W marcu będziemy gościć we Wrocławiu, Warszawie i Katowicach. Mamy nadzieję – do zobaczenia!

 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Dział wspierający kobiece biznesy – Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez programy edukacyjne, networking oraz usługi dla biznesu.

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowego e-booka: „30 pomysłów na posty – Facebook/ Instagram”.

Kategorie

Podobne wpisy

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy e-book:

 “30 pomysłów na posty: Facebook/Instagram”