Wizerunek odgrywa ważną rolę w prowadzeniu własnej firmy. Badania naukowe wykazują, że mamy tylko siedem sekund, by zrobić dobre pierwsze wrażenie. Obraz naszej działalności, jak i nas samych, kreuje naszą markę biznesową. Warto więc o niego odpowiednio zadbać za pomocą nowoczesnych zdjęć.

Wykorzystanie profesjonalnych zdjęć biznesowych jest ważną częścią komunikacji marketingowej i PR-owej. Liczą się wszędzie tam, gdzie prezentujemy siebie oraz swoją markę – na stronie www, w social mediach, prasie, czy podczas prezentacji. Zwiększają szansę na osiągnięcie sukcesu zawodowego oraz wpływają na to, jak odbierają Cię współpracownicy, klienci, partnerzy, sponsorzy i konkurencja. Marka osobista, czy firmowa jest punktem wyjścia do sesji.


Znajdź dobrego fotografa

Wybierając fotografa należy sprawdzić jego portfolio pod kątem podobnych realizacji. Ważne jest tutaj indywidualne podejście operatorów do fotografowanych osób oraz poznanie ich potrzeb. Pamiętaj – każde zdjęcie jest Twoją wizytówką, którą budujesz wiarygodność, podkreślasz profesjonalizm i odzwierciedlasz charakter swój i swojej marki.

Fotograf już jest – co dalej?

Zastanów się nad tym, w jakim celu chcesz zrobić sesję zdjęciową. Pomoże to fotografowi dobrać najlepszy styl sesji i ustalić odpowiedni plan działania. Określ również, gdzie będą wykorzystywane zdjęcia – w CV, na stronie internetowej, grafice reklamowej, a może w prasie? W zależności od zastosowania fotografii stosuje się różne tła, kadry, oświetlenie i stylizacje. Oczywiście możesz zdać się na profesjonalizm, fotografa, ale jeżeli chcesz mieć pewność, że efekt sesji będzie taki, jaki sobie wymarzyłaś, poszukaj inspiracji- zdjęć, które Ci się podobają. Dzięki temu fotograf będzie wiedział, do czego ma się odnieść i czego oczekujesz.


Idealna stylizacja – nieodłączny element udanych zdjęć

Efekt sesji jest zależny od naszego ubioru. Wybierz ubrania, w których czujesz się swobodnie i naturalnie. Nie łącz ze sobą kilku wzorów tkanin ani zbyt dużej ilości kolorów (maksymalnie trzy). Pamiętaj, aby unikać dużego dekoltu, przeźroczystych i połyskujących tkanin oraz dużej, masywnej biżuterii. Zrezygnuj z drobnych wzorów – pasków, prążków i kratek, ponieważ źle wychodzą na zdjęciach. Jeżeli nie masz pewności, czy wybrany przez Ciebie strój na sesji sprawdzi się przed obiektywem – skonsultuj swój pomysł ze stylistką lub fotografem. Sugerujemy, abyś na samą sesję zabrała ze sobą minimum 2- 3 różne zestawy.

Czas na make-up!

Podczas profesjonalnych sesji biznesowych wykorzystuje się lampy błyskowe, które mocno doświetlają fotografowane osoby, dlatego makijaż musi być nieco intensywniejszy i trwalszy niż ten, który wykonujesz na co dzień. Zdaj się w tym przypadku na wsparcie makijażystki, która nie tylko podkreśli Twoje atuty, ale również będzie wiedziała, jaki make-up dobrać w zależności od oświetlenia oraz rodzaju wykonywanych fotografii. Idealnym dopełnieniem całości będzie odpowiednia fryzura – już samo modelowanie włosów zdziała cuda!

 

Idealne zdjęcia wymagają by wszystkie elementy, takie jak cel sesji, ubiór, fryzura, make-up, postawa, mimika i gesty dobrze do siebie pasowały i tworzyły spójny i profesjonalny obraz fotografowanej osoby. Dopiero to wszystko pozwala wykonać najwyższej jakości zdjęcia biznesowe, które pomogą Ci w kreowaniu odpowiedniego wizerunku Twojej marki.

 

 


Podobne wpisy

All rights reserved Czerwona Szpilka Magdalena Szewczuk 2019 | Project design SHABLON