Jak komunikujesz się ze swoimi odbiorcami? Poznaj 4 wskazówki skutecznej komunikacji

6 sie 2021 | OKIEM EKSPERTA | 0 komentarzy

“Czy ja dobrze komunikuję się ze swoimi fanami?”, “Facebook, Instagram czy Twitter?”, “Mam się zwracać do nich bezpośrednio, bezosobowo?”, “A o co mam ich pytać?” – sposób komunikacji z Twoimi fanami jest niezwykle istotny, jeżeli chcesz, aby zostali z Tobą na dłużej, wspierali Cię w Twoich działaniach i stali się Twoimi lojalnymi klientami. Wykorzystaj wakacje, aby zrobić mini audyt swojej komunikacji i jeśli jest taka potrzeba – wprowadzić istotne zmiany.

Mówi się, że wakacje to czas odpoczynku – ale jeżeli nie jesteś na urlopie, tylko intensywnie działasz, zastanów się nad tym w jaki sposób komunikujesz się z Twoimi fanami i czy aby na pewno robisz to dobrze. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek 🙂

Facebook, Instagram, Youtube – im więcej miejsc tym lepiej?

 

​Wszystkie kanały są popularne i mają swój potencjał, ale bycie obecną wszędzie na siłę wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie mając pomysłu na wykorzystanie konkretnego medium, działasz po omacku i nie tylko marnujesz swój czas, ale również nie jesteś zauważalna – odbiorcy widzą, kiedy w coś wkładasz 100% i kiedy wiesz co robić.

Odpuść sobie i wybierz kilka kanałów, w których przebywają Twoi potencjalni odbiorcy i w których czujesz się swobodnie.  Przykładem może być tutaj Tik Tok – chociaż popularność tego medium gwałtownie wzrosła – nie oznacza to, że musisz od razu zakładać konta i wygłupiać się przed kamerą.

Szpilkowa rada: Przyjrzyj się Facebookowi i Instagramowi (jeśli jeszcze Ciebie tam nie ma) i zobacz, czy te media staną się Twoimi przydatnymi narzędziami komunikacyjnymi. Przewodnik po Social Mediach w Polsce 2019/2020 mówi, żew skali miesiąca z całego tego ekosystemu korzy­sta w naszym kraju blisko 18 mln internautów” (Źródło: https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/przewodnik-po-social-media-w-polsce/) – warto? No pewnie!

Spójność, spójność, spójność!

 

Czasami zwracasz się do swoich fanów “Wy”, czasami “Ty”, a czasami “Państwo” – nie tędy droga kochana! Ustal jeden, stały sposób komunikacji i wykorzystuj go we wszystkich miejscach, w których kontaktujesz się ze swoimi odbiorcami. Oczywiście pamiętaj, żeby sposób zwracania się był również spójny z Tobą, Twoim biznesem i osobami do których mówisz.

Szpilkowa rada: My, chcąc skrócić dystans, zwracamy się do naszych odbiorców w drugiej osobie – pewnie to zauważyłaś 🙂

Bądź sobą a Twoi fani to docenią

 

Nie ma co udawać na siłę kogoś, kim się nie jest, bo Twoi odbiorcy to zauważą i Cię nie polubią. Nie zwracaj uwagi, jeżeli się czasami pomylisz lub jesteś zmęczona – masz do tego prawo! Jeżeli masz ochotę: tańcz, żartuj albo śpiewaj – autentyczność jest na wagę złota i tym się wyróżnisz!

Szpilkowa rada: Zachęcamy Cię do korzystania z Instastory oraz/lub robienia live’ów – internauci uwielbiają je oglądać, bo są naturalne, pełne emocji i czują, że mówisz właśnie DO NICH!

“A co, jeśli nie mam pomysłu?”

Sposób komunikacji musi być spójny ze strategią Twojej marki. Nie będziesz pisać/mówić o silnikach spalinowych jeżeli świadczysz usługi fryzjerskie. Pomyśl sobie o tym, co Ty byś chciała przeczytać, usłyszeć, jeżeli miałabyś być swoją klientką? Zostańmy przy tym, że jesteś potencjalną klientką salonu fryzjerskiego: zapewne interesowałyby Cię porady fryzjerskie, tutoriale, tipy dot. pielęgnacji włosów, inspiracje, metamorfozy, rekomendacje klientek, atrakcyjne oferty, rabaty, konkursy, backstage z salonu, wywiady z ciekawymi osobami/producentami farb.

No właśnie – więc teraz przenieś to na swój biznes i… gotowe!

Szpilkowa rada: Jeżeli totalnie nie masz pomysłu na to co komunikować i jak komunikować – zasięgnij inspiracji od innych osób z Twojej branży, albo z całkowicie innego fachu i… próbuj, a na pewno wypracujesz swój własny, niepowtarzalny model!

Dobra i skuteczna komunikacja to klucz do sukcesu. Dzięki temu przyciągasz nowych odbiorców i zyskujesz grono potencjalnych, a nawet stałych klientów. Ważne jest, ab robiąc cokolwiek, czuła się w tym dobrze i swobodnie. 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”