„Czy ja dobrze komunikuję się ze swoimi fanami?”, „Facebook, Instagram czy Twitter?”, „Mam się zwracać do nich bezpośrednio, bezosobowo?”, „A o co mam ich pytać?” – sposób komunikacji z Twoimi fanami jest niezwykle istotny, jeżeli chcesz, aby zostali z Tobą na dłużej, wspierali Cię w Twoich działaniach i stali się Twoimi lojalnymi klientami. Wykorzystaj wakacje, aby zrobić mini audyt swojej komunikacji i jeśli jest taka potrzeba – wprowadzić istotne zmiany.

Mówi się, że wakacje to czas odpoczynku – ale jeżeli nie jesteś na urlopie, tylko intensywnie działasz, zastanów się nad tym w jaki sposób komunikujesz się z Twoimi fanami i czy aby na pewno robisz to dobrze. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek 🙂

Facebook, Instagram, Youtube – im więcej miejsc tym lepiej?

 

​Wszystkie kanały są popularne i mają swój potencjał, ale bycie obecną wszędzie na siłę wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie mając pomysłu na wykorzystanie konkretnego medium, działasz po omacku i nie tylko marnujesz swój czas, ale również nie jesteś zauważalna – odbiorcy widzą, kiedy w coś wkładasz 100% i kiedy wiesz co robić.

Odpuść sobie i wybierz kilka kanałów, w których przebywają Twoi potencjalni odbiorcy i w których czujesz się swobodnie.  Przykładem może być tutaj Tik Tok – chociaż popularność tego medium gwałtownie wzrosła – nie oznacza to, że musisz od razu zakładać konta i wygłupiać się przed kamerą.

Szpilkowa rada: Przyjrzyj się Facebookowi i Instagramowi (jeśli jeszcze Ciebie tam nie ma) i zobacz, czy te media staną się Twoimi przydatnymi narzędziami komunikacyjnymi. Przewodnik po Social Mediach w Polsce 2019/2020 mówi, żew skali miesiąca z całego tego ekosystemu korzy­sta w naszym kraju blisko 18 mln internautów” (Źródło: https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/przewodnik-po-social-media-w-polsce/) – warto? No pewnie!

Spójność, spójność, spójność!

 

Czasami zwracasz się do swoich fanów „Wy”, czasami „Ty”, a czasami „Państwo” – nie tędy droga kochana! Ustal jeden, stały sposób komunikacji i wykorzystuj go we wszystkich miejscach, w których kontaktujesz się ze swoimi odbiorcami. Oczywiście pamiętaj, żeby sposób zwracania się był również spójny z Tobą, Twoim biznesem i osobami do których mówisz.

Szpilkowa rada: My, chcąc skrócić dystans, zwracamy się do naszych odbiorców w drugiej osobie – pewnie to zauważyłaś 🙂

Bądź sobą a Twoi fani to docenią

 

Nie ma co udawać na siłę kogoś, kim się nie jest, bo Twoi odbiorcy to zauważą i Cię nie polubią. Nie zwracaj uwagi, jeżeli się czasami pomylisz lub jesteś zmęczona – masz do tego prawo! Jeżeli masz ochotę: tańcz, żartuj albo śpiewaj – autentyczność jest na wagę złota i tym się wyróżnisz!

Szpilkowa rada: Zachęcamy Cię do korzystania z Instastory oraz/lub robienia live’ów – internauci uwielbiają je oglądać, bo są naturalne, pełne emocji i czują, że mówisz właśnie DO NICH!

„A co, jeśli nie mam pomysłu?”

 

Sposób komunikacji musi być spójny ze strategią Twojej marki. Nie będziesz pisać/mówić o silnikach spalinowych jeżeli świadczysz usługi fryzjerskie. Pomyśl sobie o tym, co Ty byś chciała przeczytać, usłyszeć, jeżeli miałabyś być swoją klientką? Zostańmy przy tym, że jesteś potencjalną klientką salonu fryzjerskiego: zapewne interesowałyby Cię porady fryzjerskie, tutoriale, tipy dot. pielęgnacji włosów, inspiracje, metamorfozy, rekomendacje klientek, atrakcyjne oferty, rabaty, konkursy, backstage z salonu, wywiady z ciekawymi osobami/producentami farb.

No właśnie – więc teraz przenieś to na swój biznes i… gotowe!

Szpilkowa rada: Jeżeli totalnie nie masz pomysłu na to co komunikować i jak komunikować – zasięgnij inspiracji od innych osób z Twojej branży, albo z całkowicie innego fachu i… próbuj, a na pewno wypracujesz swój własny, niepowtarzalny model!

Dobra i skuteczna komunikacja to klucz do sukcesu. Dzięki temu przyciągasz nowych odbiorców i zyskujesz grono potencjalnych, a nawet stałych klientów. Ważne jest, ab robiąc cokolwiek, czuła się w tym dobrze i swobodnie. 


Podobne wpisy

DOŁĄCZ DO NAS NA INSTAGRAMIE!

@czerwonaszpilka
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

All rights reserved Czerwona Szpilka Magdalena Szewczuk 2019 | Project design SHABLON

CZERWONA SZPILKA RADZI A Ty jak komunikujesz się ze swoimi odbiorcami? Poznaj 4 wskazówki skutecznej komunikacji