Energia ciała i umysłu, dźwiękoterapia – Dotyk Misami (masaże dźwiękiem mis tybetańskich i innymi instrumentami), warsztaty artystyczne dla dzieci i rodziców, współpraca z ośrodkami terapii uzależnień – to obszary, w których realizuje się Monika Malinowska. Z wykształcenia skrzypaczka i nauczycielka wychowania przedszkolnego, która wysoko ceni sobie pracę z drugim człowiekiem.
Moniko, jak doszło do tego, że zdecydowałaś się założyć własny biznes? Co było Twoją motywacją?
Doskonale pamiętam ten moment. Pracowałam jeszcze wtedy na etacie i poczułam, że miejsce, w którym się znajduję, nie jest już „moje”. Decyzja o rezygnacji nie była łatwa, bo bardzo lubiłam swoje zajęcie, jednak zmotywowała mnie możliwość działania na własną rękę, a przede wszystkim według własnych zasad.
Jakie umiejętności uważasz za kluczowe dla sukcesu w prowadzeniu własnego biznesu?
Uważam, że najważniejszą umiejętnością, którą należy stosować (nie tylko w prowadzeniu biznesu), jest słuchanie intuicji. Podążanie za własnymi pragnieniami i niepoddawanie się w realizacji założonych celów. Oczywiście nie wykluczam słuchania i wspierania się wiedzą doświadczonych osób, mam jednak świadomość, że decyzji biznesowych nikt za mnie nie podejmie, dlatego tak ważne jest nie zatracić siebie, wiary w swoje działania i sięgania coraz wyżej.
Jak sobie radzisz z osiąganiem równowagi między pracą a życiem osobistym?
Kiedy praca jest tym, co kochasz i lubisz robić, równowaga jest jej wynikową. Niemniej jednak wiem, że można się w niej zatracić – przeżyłam to, kiedy pracowałam na etacie. Od czasu, kiedy prowadzę własny biznes, mam ten przywilej, że sama organizuję czas pracy i umiem pogodzić to z życiem osobistym.
Czy brałaś udział w jakichś programach rozwojowych lub szkoleniach, które miały wpływ na Twój biznes? Jeśli tak, jakie były najważniejsze wnioski, które z nich wyciągnęłaś?
Brałam udział w wielu programach rozwojowych i warsztatach. Pierwszy w roku 2019 był dla mnie najważniejszy. Dzięki niemu zaczęła się moja droga rozwoju osobistego, co doprowadziło mnie m.in. do prowadzenia własnego biznesu. Nauczyłam się słuchać siebie, podążać za własną wiedzą i intuicją. Odkryłam, że z biznesem można rozmawiać, zadając mu pytania, a on naprawdę nam odpowiada. Może to brzmi kosmicznie, jednak każdemu polecam taki dialog.
Jakie sukcesy osiągnęłaś dotychczas w swoim biznesie, z czego jesteś najbardziej dumna?
Od 2 lat organizuję systematyczne zajęcia w ośrodkach terapii uzależnień. Sukcesem jest dla mnie zaufanie osób, które mam przyjemność prowadzić dźwiękiem do wyciszenia i odnalezienia spokoju. Każde spotkanie w tych miejscach wnosi wiele nowego. Zajmuję się również sesjami indywidualnymi, po których każdy klient wychodzi zadowolony i pełen nowej energii. Organizuję też cykliczne warsztaty weekendowe dla kobiet, których wdzięczność, zaufanie i słowa – są ważną częścią mojego sukcesu.
Jak wykorzystujesz media społecznościowe i nowoczesne narzędzia technologiczne do promocji swojego biznesu i komunikacji z klientami?
Właśnie jestem na etapie budowania marki osobistej w mediach społecznościowych. Dzięki udziałom w różnych kursach odkrywam ogromny potencjał np. Instagrama. Staram się tam sukcesywnie zamieszczać treści edukacyjne, informacyjne, a także promocyjne.
Czy współpracujesz z innymi przedsiębiorcami lub organizacjami? Jakie korzyści przynosi Ci taka współpraca?
Od marca należę do klubu biznesowego dla kobiet – Czerwona Szpilka. Jestem sobie bardzo wdzięczna, za podjęcie decyzji o dołączeniu do tego grona. Spotkanie tylu przedsiębiorczych, otwartych kobiet w jednym miejscu jest ogromnym wsparciem i nawet jeśli nasze biznesy ze sobą konkurują, to najważniejsza jest świadomość, że znajduję tu ogromne wsparcie. Poznałam wiele tzw. pokrewnych dusz. Z niektórymi rozpoczęłam już współpracę biznesową. Czuję też potencjał kobiecych spotkań.
Czy wiesz, jak sprawić, by Twój biznes nabrał rozpędu i sukcesywnie, w dobrym tempie się rozwijał?
Tak. Od niedawna zaczęłam wychodzić do szerszej grupy odbiorców. Wiem, że kluczowym elementem jest otwarcie się na kontakt z klientem zagranicznym, dlatego działam w tym kierunku i zobaczymy, jak duże zmiany wniesie to w rozwój mojego biznesu.
Tego Ci właśnie życzymy. Dziękuję za wywiad.
Jeśli masz ochotę dowiedzieć się więcej o Monice, zajrzyj do jej wizytówki tutaj.