Marka kobiecego lidera – jak ją zbudować?

21 marzec 2021 | CZERWONA SZPILKA RADZI | 0 komentarzy

Kobiety coraz chętniej szukają swojego miejsca w świecie biznesu – i super! Jednak nowe możliwości stawiają przed nami nowe wyzwania, a jednym z najważniejszych jest budowanie marki kobiecego lidera.

Dlaczego to takie istotne i jak robić to dobrze?

Przez wiele lat panowało przekonanie, że jeśli kobieta chce dorównać w biznesie mężczyźnie, musi przejąć jego wzorce zachowania. Na szczęście myślenie się zmienia i dziś wiemy już, że wcale nie jesteśmy gorsze – jesteśmy inne. By skutecznie budować swoją wartość jako lidera, warto te różnice zrozumieć i wykorzystać.

Kobieta w biznesie

Nie lubimy generalizować, jednak skłaniają nas do tego liczne badania poświęcone przedsiębiorczości kobiet. Wynika z nich, że wykazujemy mniejszą niż panowie tendencję do rywalizacji, za to chętnie nawiązujemy relacje biznesowe. Przykładamy dużą wagę do otoczenia, w którym pracujemy. Jesteśmy otwarte na różnorodność, optymistyczne, samodzielne i ambitne.

To piękne cechy, które każda z nas przejawia na własny sposób. W tej unikalności możemy szukać źródeł cennej przewagi konkurencyjnej.

Co jest dla Ciebie ważne?

Jeśli prowadzisz własny biznes, na pewno cenisz sobie rozwój. Ma on ogromne znaczenie w budowaniu marki lidera – ale czym właściwie jest marka? Mówiąc najprościej, to nasza tożsamość i sposób, w jaki ją komunikujemy. To ważne dla nas wartości, nasze unikatowe cechy, obietnice jakie składamy naszym odbiorcom. To metody, jakimi porozumiewamy się ze światem i mówimy: „oto, dlaczego jestem wyjątkowa”.

Chcemy opowiedzieć Ci o kompetencjach, które w ramach swojej marki warto rozwijać i o świetnych narzędziach kreowania wizerunku (to nie tylko media społecznościowe!), ale najpierw zadaj sobie kilka pytań:

  • za co lubię siebie?
  • jakie 3 wartości są dla mnie najważniejsze w biznesie?
  • w jaki sposób lubię komunikować się z innymi?
  • jakich umiejętności biznesowych mi brakuje?
  • w czym jestem dobra?
  • jaki jest mój największy lęk związany z biznesem?
  • jak jest mój główny cel?

Poświęć na odpowiedź tyle czasu, ile potrzebujesz. Gdy uporządkujesz i spiszesz te kwestie, stworzysz tak naprawdę gotowe wytyczne dla własnej marki.

Markowe kompetencje

Pamiętasz, w jakich sferach biznesu kobiety z reguły lepiej odnajdują się niż mężczyźni? To relacje, otwartość na nowe rozwiązania i inne opinie, a także kreatywność. Z naszych obserwacji wynika też, że często jesteśmy naprawdę świetnie zorganizowane.

Niestety, w porównaniu do przedsiębiorczych panów, mamy większe problemy z zarządzaniem zespołem. Czasami mamy problemy z jasnym wyrażeniem swoich oczekiwań i krytyką współpracowników – tą konstruktywną, oczywiście. Jednym słowem w naszej naturze bardziej leży przewodzenie niż rządzenie.

Jak wzmocnić w sobie pozytywne cechy i przełożyć je na kanwę przedsiębiorczości, a deficyty wyrównać? Jak podnieść poziom swoich kompetencji? Zainteresuj się rozwojem tych umiejętności:

  • networking w kobiecym (czyli naturalnym) stylu,
  • świadoma(!) komunikacja interpersonalna,
  • budowanie autorytetu,
  • skuteczne komunikowanie oczekiwań,
  • naturalna i strategiczna sprzedaż,
  • występy publiczne,
  • motywowanie przez wartości.

Narzędzia do rozwoju Twojej marki

 

 

Choć dziś myśląc o brandingu, czyli świadomym kreowaniu wizerunku marki, myślimy przede wszystkim o Internecie, zachęcamy Cię do wykorzystywania także tradycyjnych, „analogowych” metod. Połączenie tych dwóch światów pozwoli Ci odcisnąć swój trwały ślad w świadomości klientów i partnerów biznesowych, a Twoje nazwisko będzie automatycznie sygnalizowało wartość.

Jakie narzędzia możesz wykorzystać? Oto mała ściąga dla Ciebie:

  • sponsoring finansowy lub merytoryczny – wsparcie ważnych dla Ciebie inicjatyw i osób,
  • networking wśród innych kobiecych liderów (online oraz offline),
  • inicjowanie działań odpowiedzialnych społecznie,
  • prowadzenie wykładów, warsztatów, prelekcje na różnorodnych konferencjach (online oraz offline),
  • publikacje z zakresu Twojego obszaru ekspertyzy,
  • inicjowanie interesujących projektów branżowych i klubowych,
  • współpraca z innymi liderami,
  • aktywność na prestiżowych forach branżowych,
  • strona internetowa i/lub blog,
  • profesjonalne zdjęcie biznesowe,
  • profil w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube,
  • udzielanie innym referencji,
  • własne ebooki, książki,
  • polecenia na okładkach książek pisanych przez liderów w Twojej branży.

Możliwości promocji własnej marki kobiecej jest mnóstwo. Mamy nadzieję, że zainspirują Cię do aktywnego działania w tym zakresie – pamiętaj, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. Zadbaj o to, by widziano Cię taką, jaką jesteś: fantastyczną, przedsiębiorczą kobietą.

O CZERWONEJ SZPILCE

Kobieta w czerwonych szpilkach jest, charyzmatyczna, ambitna i odważna w realizacji celów, a jednocześnie dumna ze swojej kobiecości. Codziennie przekracza swoje możliwości i chce być najlepszą wersją siebie. Chcemy, aby takich kobiet było jak najwięcej. Dlatego właśnie powstała Czerwona Szpilka – wyjątkowa społeczność, w której kobiety  mogą wspierać się w rozwoju zawodowym i osobistym.

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowego e-booka: „30 pomysłów na posty – Facebook/ Instagram”.

Kategorie

Podobne wpisy

0 komentarzy

Funkcja trackback/Funkcja pingback

  1. Jak być pewną siebie w biznesie? Pokaż, na co Cię stać! - Czerwona Szpilka - […] od zadania sobie pytań, które znajdziesz w artykule „Marka Kobiecego Lidera – jak ją zbudować?”. Jeśli na niektóre z…

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *