Akcja – reakcja! Poznaj nawyki, które warto stosować przy komunikacji z Twoimi odbiorcami

20 sie 2021 | OKIEM EKSPERTA | 1 komentarz

Zależy Ci na skutecznej komunikacji? Na pewno! A czy zdarza się, że na Twoje posty, live’y albo wpisy nie ma reakcji? Pytasz siebie: “Jak to możliwe, przecież stworzyłam ładną grafikę, napisałam dobry tekst!”. A czy zadbałaś o interakcje z Twoimi odbiorcami? Nie? To do dzieła!

Możesz wstawić najpiękniejsze zdjęcie na Facebooka, napisać ładny tekst, przeprowadzać wywiady z ekspertami, wymyślać kreatywne projekty, ale bez interakcji z Twoimi odbiorcami nie sprawisz, że poczują się oni do Ciebie przywiązani, a już na pewno nie staną się Twoimi lojalnymi klientami. Jak więc to zrobić? Jest na to kilka sposobów:

Zadawaj pytania swoim odbiorcom

 

Zadane przez Ciebie pytania aż się proszą o odpowiedź! Twoi fani poczują, że liczysz się z ich zdaniem i opinią. Pamiętaj, musi to być proste pytanie, które wymaga prostej odpowiedzi – dzięki czemu Twój odbiorca nie będzie się obawiał, że może się ośmieszyć.

Szpilkowa rada: Jak skutecznie zadawać pytania? O to kilka przykładów:

  • Post Instagramie: zadaj proste pytanie: “szpilki czy kapcie?”, “morze, czy góry”, “czekoladki, czy kwiaty”. Tutaj kieruj się zasadą: im prościej tym lepiej i staraj się aby Twój followers miał możliwość wybrania jednej z dwóch możliwości.
  • Post na Facebooku: podobnie jak wyżej oraz dodatkowo stosuj ankiety, w których Twój fan będzie mógł jedynie kliknąć w odpowiedź. Możesz zaproponować dwa warianty nowego produktu, który chcesz wdrożyć albo tematykę artykułów branżowych, które planujesz pisać. Niech wiedzą, że mają wpływ na to, co się dzieje.
  • Instastory: masz możliwość stworzenia prostej ankiety albo opcję z możliwością zadawania pytań Tobie. Oczywiście pamiętaj, aby udzielić na nie odpowiedzi.
  • Live’y – czy na na Instagramie, Facebooku, czy na innej platformie, zadawaj pytania wszystkim, którzy są i zwracaj się bezpośrednio do osób, które Cię oglądają
  • Szkolenia, kursy, wystąpienia publiczne – jeżeli występujesz przed publicznością również zadawaj pytania – proste i często takie, gdzie odpowiedź brzmi “tak” lub “nie”

Pozwól sobie zadać pytania i… odpowiadaj na nie

 

Pozwól sobie zadać pytanie! Na  Facebooku, Instagramie i innych kanałach, a nawet przy spotkaniach face to face. Pewnie Twoi odbiorcy są ciekawi tematu, który poruszasz i chcieliby go zgłębić. Jeżeli zachęcasz do zadawania sobie pytań, świadczy to o Twojej otwartości oraz o tym, że zależy Ci na dwustronnej komunikacji, a przecież o to właśnie chodzi!

Szpilkowa rada: Wykorzystaj do tego celu live’y oraz webinary! Jest to przekaz na żywo i cechuje się dużą dynamicznością. Nie zapomnij odpowiadać, zwracając się do kogoś po imieniu.

Komentuj, lajkuj, a nawet obserwuj

Jeżeli Twój fan albo followers skomentował Twój post – nie dopuść do sytuacji, w której nie będzie żadnej rekacji. Daj like’a albo odpowiednią reakcję oraz skomentuj (i jeżeli jest taka opcja pociągnij z nim wątek, zadając np. pytanie). To samo w messengerze – odpowiadaj na każdą wiadomość, pokaż, że jesteś pomocna i zainteresowana jego pytaniem/problemem/ prośbą.

Szpilkowa rada: W przypadku Instagrama możesz nawet obserwować tych followersów, którzy są najbardziej aktywni i są Twoimi potencjalnymi klientami. Reaguj a czasem nawet komentuj ich wpisy oraz Stories. Dzięki temu zbudujesz zaangażowaną społeczność!

Daj im pole do popisu

Tutaj z pomocą przychodzi grupa na Facebooku, którą będą tworzyć razem z Tobą. Daj możliwość przedstawienia się, opowiedzenia o sobie, o tym czym się zajmują. Angażuj ich w różne akcje (pochwal się swoim przepisem, widokiem z okna, biurkiem) Niech czują, że się nimi interesujesz.

Szpilkowa rada: Stwórz raz na tydzień/ raz w miesiącu akcję promowania siebie, swojego biznesu, pasji, zainteresowań. U nas na grupie Biznes Kobiecym Okiem jest to #LINKPARTY, gdzie członkinie grup piszą o swoich biznesach.

Są to proste ale skuteczne nawyki, które warto, abyś stosowała przy codziennej komunikacji z Twoimi odbiorcami. Masz inny pomysł co to może być? Koniecznie się z nami podziel! 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

1 komentarz

  1. Marta Drozd

    Relacje są bardzo ważne! I w życiu u w biznesie.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”