Zależy Ci na skutecznej komunikacji? Na pewno! A czy zdarza się, że na Twoje posty, live’y albo wpisy nie ma reakcji? Pytasz siebie: „Jak to możliwe, przecież stworzyłam ładną grafikę, napisałam dobry tekst!”. A czy zadbałaś o interakcje z Twoimi odbiorcami? Nie? To do dzieła!

Możesz wstawić najpiękniejsze zdjęcie na Facebooka, napisać ładny tekst, przeprowadzać wywiady z ekspertami, wymyślać kreatywne projekty, ale bez interakcji z Twoimi odbiorcami nie sprawisz, że poczują się oni do Ciebie przywiązani, a już na pewno nie staną się Twoimi lojalnymi klientami. Jak więc to zrobić? Jest na to kilka sposobów:

Zadawaj pytania swoim odbiorcom

 

Zadane przez Ciebie pytania aż się proszą o odpowiedź! Twoi fani poczują, że liczysz się z ich zdaniem i opinią. Pamiętaj, musi to być proste pytanie, które wymaga prostej odpowiedzi – dzięki czemu Twój odbiorca nie będzie się obawiał, że może się ośmieszyć.

Szpilkowa rada: Jak skutecznie zadawać pytania? O to kilka przykładów:

  • Post Instagramie: zadaj proste pytanie: „szpilki czy kapcie?”, „morze, czy góry”, „czekoladki, czy kwiaty”. Tutaj kieruj się zasadą: im prościej tym lepiej i staraj się aby Twój followers miał możliwość wybrania jednej z dwóch możliwości.
  • Post na Facebooku: podobnie jak wyżej oraz dodatkowo stosuj ankiety, w których Twój fan będzie mógł jedynie kliknąć w odpowiedź. Możesz zaproponować dwa warianty nowego produktu, który chcesz wdrożyć albo tematykę artykułów branżowych, które planujesz pisać. Niech wiedzą, że mają wpływ na to, co się dzieje.
  • Instastory: masz możliwość stworzenia prostej ankiety albo opcję z możliwością zadawania pytań Tobie. Oczywiście pamiętaj, aby udzielić na nie odpowiedzi.
  • Live’y – czy na na Instagramie, Facebooku, czy na innej platformie, zadawaj pytania wszystkim, którzy są i zwracaj się bezpośrednio do osób, które Cię oglądają
  • Szkolenia, kursy, wystąpienia publiczne – jeżeli występujesz przed publicznością również zadawaj pytania – proste i często takie, gdzie odpowiedź brzmi „tak” lub „nie”

Pozwól sobie zadać pytania i… odpowiadaj na nie

 

Pozwól sobie zadać pytanie! Na  Facebooku, Instagramie i innych kanałach, a nawet przy spotkaniach face to face. Pewnie Twoi odbiorcy są ciekawi tematu, który poruszasz i chcieliby go zgłębić. Jeżeli zachęcasz do zadawania sobie pytań, świadczy to o Twojej otwartości oraz o tym, że zależy Ci na dwustronnej komunikacji, a przecież o to właśnie chodzi!

Szpilkowa rada: Wykorzystaj do tego celu live’y oraz webinary! Jest to przekaz na żywo i cechuje się dużą dynamicznością. Nie zapomnij odpowiadać, zwracając się do kogoś po imieniu.

Komentuj, lajkuj, a nawet obserwuj

 

Jeżeli Twój fan albo followers skomentował Twój post – nie dopuść do sytuacji, w której nie będzie żadnej rekacji. Daj like’a albo odpowiednią reakcję oraz skomentuj (i jeżeli jest taka opcja pociągnij z nim wątek, zadając np. pytanie). To samo w messengerze – odpowiadaj na każdą wiadomość, pokaż, że jesteś pomocna i zainteresowana jego pytaniem/problemem/ prośbą.

Szpilkowa rada: W przypadku Instagrama możesz nawet obserwować tych followersów, którzy są najbardziej aktywni i są Twoimi potencjalnymi klientami. Reaguj a czasem nawet komentuj ich wpisy oraz Stories. Dzięki temu zbudujesz zaangażowaną społeczność!

Daj im pole do popisu

 

Tutaj z pomocą przychodzi grupa na Facebooku, którą będą tworzyć razem z Tobą. Daj możliwość przedstawienia się, opowiedzenia o sobie, o tym czym się zajmują. Angażuj ich w różne akcje (pochwal się swoim przepisem, widokiem z okna, biurkiem) Niech czują, że się nimi interesujesz.

Szpilkowa rada: Stwórz raz na tydzień/ raz w miesiącu akcję promowania siebie, swojego biznesu, pasji, zainteresowań. U nas na grupie Kobiety w Czerwonych Szpilkach jest to #LINKPARTY, gdzie członkinie grup piszą o swoich biznesach.

Są to proste ale skuteczne nawyki, które warto, abyś stosowała przy codziennej komunikacji z Twoimi odbiorcami. Masz inny pomysł co to może być? Koniecznie się z nami podziel! 


Podobne wpisy

DOŁĄCZ DO NAS NA INSTAGRAMIE!

@czerwonaszpilka
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

All rights reserved Czerwona Szpilka Magdalena Szewczuk 2019 | Project design SHABLON

CZERWONA SZPILKA RADZI Akcja – reakcja! Poznaj nawyki, które warto stosować przy komunikacji z Twoimi odbiorcami