Jesteś osobowością w swojej dziedzinie? Posiadasz imponujący zakres wiedzy i dzielisz się nią z innymi? Oferujesz czytelnikom darmowe, esencjonalne treści, wideo czy podcasty? Pomagasz innym zgłębiać branżę, w której jesteś specjalistą, a dodatkowo robisz to pod własnym nazwiskiem lub marką? W takim razie miło mi Cię poinformować – jesteś ekspertem! Jeśli jednak jeszcze się nim nie stałaś, sprawdź, dlaczego warto i jak zdobyć wizerunek eksperta.
Po co budować wizerunek eksperta?
Jeżeli planujesz lub właśnie rozpoczęłaś budowanie wizerunku eksperta, to wiedz, że jest to znakomite posunięcie, niosące za sobą wiele bonusów. Przede wszystkim pomoże Ci ono stworzyć silną markę osobistą, zdobyć wiarygodność i zaufanie klientów, a co za tym idzie – zwiększysz sprzedaż Twojego produktu, a zyski wzrosną. Ludzie dużo chętniej czytają i słuchają, a także korzystają z usług specjalistów, licząc na fachowość w doradztwie, zakup idealnego produktu czy rozwiązanie problemu.
Jak zbudować wizerunek eksperta?
Budowanie wizerunku to proces czasochłonny i nie dzieje się z dnia na dzień, istnieje jednak fantastyczny, prosty sposób na zwiększenie dynamiki postępów.
Podpowiedź – efekt ekspozycji
Zbuduj swój wizerunek eksperta na podstawie efektu ekspozycji. Dzięki temu przyspieszysz bieg wydarzeń, a klienci pozostaną z Tobą na bardzo długo. Czym zatem jest efekt ekspozycji? Najprościej mówiąc, to zjawisko zależności sympatii od częstotliwości ekspozycji. Im częściej się coś widzi, tym bardziej się to lubi. Tutaj główną rolę odegrają Twoje media społecznościowe. Gdybym miała wypowiedzieć się na temat przydatności social mediów w prowadzeniu działalności, powiedziałabym krótko – SM RZĄDZĄ!
W nich najszybciej zaistniejesz, w nich będziesz publikować i z nich przekierujesz klientów do swojego sklepu, na stronę WWW czy blog. Spraw, aby obserwujący zawsze byli na bieżąco z informacjami o produkcie, żeby kojarzyli z nim Twoją osobę i zasób wiedzy. Publikuj jak najczęściej, nawet codziennie, we wszystkich kanałach. Korzystaj z różnych form podawania treści i dbaj o pozytywny obraz Twojej marki. Wykazuj troskę o czytelnika i jakość, którą oferujesz. Operuj przykładami. Pokaż swoje know-how!
Co jeszcze musisz zrobić, żeby zbudować wizerunek eksperta?
Publikuj istotne treści z branży, poruszaj problemy, odpowiadaj na pytania, które mogą nurtować czytelników i opowiadaj o nowych trendach. Wszystko to staraj się robić w łatwy, przystępny sposób. Im ważniejsze kwestie poruszysz, tym większym autorytetem będziesz się stawała. Szanuj swoich odbiorców, serwując im wartościowe, merytoryczne informacje. Pamiętaj o storytellingu i opowiadaj o sobie, nie zagłębiając się w życie prywatne. Dzięki temu, a także dzięki systematyczności, zdeterminowaniu i jakości zdobędziesz wizerunek eksperta.