Patrycja, jak doszło do tego, że zdecydowałaś się założyć własny biznes ? Co było Twoją motywacją?
W życiu nie ma przypadków. Trafiłam na produkt, który sprawdził się w moim odczuciu w 100%. Wiara w produkt i korzyści, jakie może wnieść w życie innych kobiet, wpłynęły na postrzeganie siebie w nowej zawodowej przestrzeni. Potrzebowałam czegoś świeżego, a wkroczenie na ścieżkę rozwoju osobistego i zrozumienie jak ważna jest zmiana, cel i własnoręczne spełnianie marzeń, pomogły mi ostatecznie wpłynąć na fakt, że jestem tu, gdzie jestem. Znalazłam coś magicznego w wychodzeniu ze swojej strefy komfortu i ten stan przywiódł mnie do podjęcia decyzji o rezygnacji z etatu po 15 latach. Zrozumiałam, że mam potrzebę kreacji własnego życia i choć nie jest to prosta droga, to jest ona moja. Ku własnemu zaskoczeniu odkrywam kolejne pasje, które stają się częścią mojego biznesu i mojej życiowej transformacji.
Jakie umiejętności uważasz za kluczowe dla sukcesu w prowadzeniu własnego biznesu?
Przede wszystkim bardzo ważne jest dla mnie, by pozostać autentyczną w tym, co robię. Bycie sobą i prowadzenie własnego biznesu musi opierać się na spójności. Jeśli lubisz to, co robisz, to jesteś autentyczna. Piszę o tym w kategoriach umiejętności, gdyż często mamy opory, by być autentycznymi, ponieważ boimy się oceny. Trzeba więc przepracować temat. Kolejną kwestią jest komunikacja i otwartość na drugiego człowieka. Wsłuchanie się w jego potrzeby, przygotowanie oferty, która jest odpowiedzią na nie, stworzenie relacji, gdyż według mnie sprzedaż opiera się właśnie na relacji i zaufaniu. Analogicznie jest z warsztatami dla kobiet, które mam wielką radość prowadzić. Ta piękna wymiana energii, która im towarzyszy jest dla mnie bardzo cenna.
Jakie korzyści przynosi Ci bycie aktywną i przedsiębiorczą kobietą?
To, czego doświadczam to zrozumienie, że by sięgać po więcej muszę być w stałym rozwoju. To proces, w którym uczę się siebie, nabieram samoświadomości i staram się kreować swoje życie na własnych zasadach. Bardzo cenna jest dla mnie również możliwość otaczania się osobami, które dążą do realizacji własnych celów. To daje mi motywację i inspiruje do działania.
Czy masz jakieś rady dla innych kobiet, które marzą o prowadzeniu własnego biznesu? Jakie wyzwania powinny przewidzieć i jak się do nich przygotować?
Przede wszystkim każda z nas powinna się doceniać. Pozwala to działać z większą pewnością siebie, podejmować trudne decyzje i stawać do „swojego”. Zawsze pomaga patrzenie na siebie z uważnością i z poziomu serca, bo z niego płynie nasza pasja. To może być cenna wskazówka dla nas i naszego rozwoju. To, co jest bardzo ważne i co musiałam przepracować w swoim sercu i głowie to, by nigdy niepowodzeń nie traktować w kategoriach „porażki”, to one nas kształtują, to dzięki niepowodzeniom doświadczamy, odkrywamy i wyciągamy wnioski. To jest nasza droga i co ważne, nie da się iść na skróty. Więc ta pokora i cierpliwość są na wagę złota.
Jak radzisz sobie ze stresem i presją, które często towarzyszą prowadzeniu własnego biznesu? Jakie techniki radzenia sobie ze stresem stosujesz?
Funkcjonujemy w nie najłatwiejszych czasach, ale każdego dnia staram się przede wszystkim doceniać i być wdzięczną za to, co mam i co do mnie przychodzi. Mam wsparcie w postaci mojej mentorki. Uważam, że trzeba mieć taką osobą, która znalazła się tam, gdzie Ty chcesz dotrzeć, inspiruje i nawiguje jednocześnie. W chwilach stresu staram się mimo wszystko zawsze zrobić dla siebie coś dobrego. Najczęściej słucham wysokowibracyjnej muzyki.
Jaka książka miała największy wpływ na Twoją zawodową drogę i samorozwój?
Mądrych i pomocnych książek jest ogromna ilość, jedną z ostatnich, które przeczytałam jest książka Joe Dispenza „Jak zerwać z nałogiem bycia sobą”. Bardzo przewrotny tytuł i bardzo wartościowa książka, która wspiera w procesie przeprogramowania mózgu, pozbywania się negatywów, dostrzegania pozytywnych aspektów życia i wyzwalania pozytywnych emocji w kontekście realizacji naszych celów.
Jak wykorzystujesz media społecznościowe i nowoczesne narzędzia technologiczne do promocji swojego biznesu i promocji z klientem?
W dzisiejszym świecie obecność w mediach społecznościowych jest niezwykle ważna. Mają one ogromny potencjał i są bardzo perspektywicznym narzędziem pracy. Będąc aktywną w mediach społecznościowych, masz szansę trafić jednorazowo do szerokiego grona odbiorców. Ja bazuję na organicznych zasięgach z wiarą i marzeniem w sercu o zbudowaniu cudownej społeczność fajnych kobiet. Znajdziesz mnie na FB, IG oraz TikTok. Live, Reals, krótkie filmiki, posty – to narzędzia, które wspierają moje social media.
Jak działasz w swoim biznesie ? Co może zyskać osoba, która chce skorzystać ze współpracy z Tobą?
Mam bardzo indywidualne podejście do każdej klientki, jestem odpowiedzią na jej potrzeby. Moja oferta Mary Kay jest zawsze szyta na miarę, a ja po prostu towarzyszę kobiecie w doborze produktów pielęgnacyjnych i produktów do makijażu najlepszych dla niej, tak by czuła się pięknie każdego dnia. Zawsze wychodzę z poziomu wsparcia i stworzenia relacji. Zależy mi właśnie na tym, by kobieta czuła się wyjątkowo i miała poczucie, że dostała odpowiednie narzędzia do tego, by zadbać o siebie jak najlepiej. Moja misja to inspirowanie kobiet do bycia uważną na siebie, dbania o siebie, doceniania siebie. To właśnie między innymi z tym podejściem do drugiej osoby wiążę odkrycie mojej pasji i nowej zawodowej przestrzeni, jaką jest prowadzenie warsztatów dla kobiet z zakresu technik makijażu dziennego oraz biznesowego. Na warsztatach tworzę przyjazną atmosferę wsparcia, zawsze przypominając kobietom o ich pięknej kobiecej energii, o tym, że powinny być dla siebie najważniejsze i stawiać siebie zawsze na pierwszym miejscu.
Dziękuję bardzo.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Patrycji lub nawiązać z nią współpracę, zajrzyj do jej wizytówki tutaj.