Marta Sidło – wywiad z kobietą biznesu

12 gru 2023 | KOBIETY I ICH BIZNESY | 0 komentarzy

Profesjonalizm jest jej wielką wartością i ma duże przełożenie na branżę, w której pracuje. Od 1998 roku Marta jest doradcą ds. podatków i rachunkowości, a od ponad roku również ubezpieczeń społecznych – jako specjalistka do spraw planowania finansowego i ubezpieczeń firmy Prudential, gdzie odnotowała już sukcesy. Jest szczęśliwą posiadaczką certyfikatu Komisji Nadzoru Finansowego.

Jak doszło do tego, że zdecydowałaś się założyć własny biznes? Co było Twoją motywacją?

Założenie własnego biznesu było podyktowane chęcią i potrzebą rozwoju osobistego i zawodowego. Dotychczasowa praca nie daje mi takiej satysfakcji, jakiej bym oczekiwała, co nie oznacza, że z niej zrezygnuję. Pomimo pewnych ograniczeń daje mi możliwość podtrzymania aktualnych kontaktów oraz rozwoju. Korzystając z okazji propozycji współpracy w innej branży, postanowiłam podjąć wyzwanie pozwalające mi połączyć pasję z działalnością zarobkową. Ponadto perspektywa bycia w pewnym sensie niezależnym pozwala mi decydować o sposobie i czasie wykonywania pracy.

Jakie umiejętności uważasz za kluczowe w prowadzeniu własnego biznesu?

Mając na uwadze charakter mojej działalności, umiejętności kluczowe to przede wszystkim elastyczność zmiany działania pod wpływem dostrzeganych detali – często niewidocznych przez moich klientów, umiejętność słuchania, zrozumienia, rozładowania atmosfery, czy zaangażowania. Zdobywanie wiedzy o samym sobie (wprowadzanie zmian postawy i myślenia o sobie), następnie samodyscyplina, dobre i merytoryczne przygotowanie się do spotkania z klientem, umiejętność pracy w zespole, motywowanie siebie i współpracowników. Wykorzystywanie atutów. Konstruktywne rozwiązywanie sytuacji kryzysowych, doskonalenie własnych umiejętności oraz dbanie o własną kondycję i zdrowie.

Jakie cele stawiasz przed sobą i swoim biznesem? Jak je realizujesz?

Głównym celem jest dla mnie rozwój osobisty i zawodowy. Planuję pozyskać nowych klientów, co będzie miało wpływ na zwiększenie przychodów firmy. Środki pozyskane planuję przeznaczyć na szkolenia oraz doinwestowanie potrzeb firmowych. Kluczowym elementem jest zbudowanie zespołu współpracowników, nawiązywanie znajomości – kontakty pozwalające na realizację stawianych wyzwań. Ponadto budowanie świadomości wśród klientów poprzez wskazanie zagrożeń wynikających z braku zabezpieczenia na przyszłość oraz okoliczności nieprzewidzianych i niepozwalających kontynuować dotychczasowe funkcjonowanie i życie.

Jakie korzyści przynosi Ci bycie aktywną i przedsiębiorczą kobietą?

Aktywność biznesowa daje wiele satysfakcji i pewności siebie. Dodatkowo pozwala rozwinąć skrzydła w wielu obszarach. Zdecydowanie pozytywnie wpływa na jakość życia ogólnie. Należy mieć na uwadze również to, aby zachować równowagę pomiędzy biznesem a życiem osobistym. Bycie przedsiębiorczą kobietą daje wiele możliwości rozwojowych jak nawiązywanie kontaktów, poznawanie ciekawych ludzi, twórcze podejście do życia, podnosi również kompetencje oraz pozwala spełniać swoje marzenia.

Czy brałaś udział w jakiś programach rozwojowych lub szkoleniach, które miały wpływ na Twój biznes? Jeśli tak, to jakie były najważniejsze wnioski, które z nich wyciągnęłaś?

Charakter mojej działalności wymaga ciągłego doskonalenia zawodowego – niezależnie od wykonywanej pracy zarówno tej na etacie księgowej, jak i w obszarze działalności gospodarczej. W ostatnim czasie brałam udział w wielu szkoleniach: podatkowym, z ubezpieczeń społecznych i prawa pracy, cyberprzestępczości, czy wykorzystania sztucznej inteligencji. Rozwijanie swoich kompetencji poprzez szkolenia stacjonarne oraz online jest kluczowym elementem rozwoju i edukacji w biznesie. Sprzyjają one budowaniu wizerunku i zaufania wśród moich klientów. Ponadto budują świadomość rozpoznawania marki – firmy, z którą współpracuję. Zapewnienie bezpieczeństwa klientom, bazom danych i informacji, jest wymagane zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem. Interpretacja, zmiana przepisów prawa w obszarach, w których działam, wymaga ciągłej aktywności celem prawidłowego wykonywania swojej pracy.

Jak wykorzystujesz media społecznościowe i nowoczesne narzędzia technologiczne do promocji swojego biznesu na nowe rynki lub szerzenie oferty?

Podstawowym narzędziem do komunikacji z klientami oraz w celu pozyskania nowych klientów są media społecznościowych takie jak: Linkendin, Facebook i Instagram. Media społecznościowe co do zasady niosą wiele korzyści w nawiązaniu kontaktów oraz przesyłaniu ofert dla klientów indywidualnych i firm. Niemniej jednak charakter mojej działalności gospodarczej w pierwszej kolejności wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem, co sprzyja budowaniu dobrej relacji oraz zaufania. Produkty sprzedażowe są indywidualnie dopasowane do potrzeb każdego klienta, wysyłanie kanałami informatycznymi oferty kończy się zapisaniem na dysku, co często kończy się niepowodzeniem. Wyjaśnienie konkretnych rozwiązań danego produktu jest nieodzowne. Dopiero w dalszym ciągu można komunikować się za pośrednictwem instrumentów teleinformatycznych.

Czy miałaś mentora lub kogoś, kto był Twoją inspiracją w biznesie? Jak ta osoba wpłynęła na Twój rozwój zawodowy?

Na swojej drodze zawodowej zderzyłam się z wieloma sukcesami i trudnościami, ale nie byłam ze wszystkim sama. Ogromne wsparcie dostałam od najbliższych – w budowaniu świadomości rozwoju edukacji i dbałości o dobre relacje zawodowe, które są konieczne w budowaniu drogi do dobrego biznesu. Do dziś najbliższa mi osoba wspiera mnie w życiu zawodowym i rodzinnym. Mam spore grono przyjaciół, znajomych i współpracowników, których działania są dla mnie inspiracją w zakresie realizacji celów zawodowych. Trudno wskazać jednego mentora, bo każda z osób, z którą współpracuję czy którą znam, wiele wnosi do mojego życia zawodowego. Bilans jest taki, że mam chęć do rozwoju na każdym polu.

Dziękuję bardzo.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Marcie, działalności, którą prowadzi lub potrzebujesz jej usług, zapraszam Cię do przeczytania szpilkowej wizytówki Marty tutaj.

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”