Autentyczność zawsze się opłaca. Dlaczego warto kierować się swoimi wartościami?

27 lut 2023 | BUSINESS & LIFE, Z ŻYCIA CZERWONEJ SZPILKI | 0 komentarzy

Jesteś ważna. Jesteś potrzebna. Jesteś wartościową osobą, która buduje relacje, związki, realizuje się dzięki swoim pasjom, spełnia marzenia i dąży do celów. Dzięki temu, że we wszystkich działaniach kierujesz się własnymi wartościami, przychodzą Ci one naturalnie i przynoszą spełnienie. Czy jesteś osobą, o której piszę? To, co wynika z prawdziwego zaangażowania, jest wspierane przez Wszechświat, a to, co jest Ci narzucone, powoduje opór, marazm i prokrastynację.

Autentyczność jest kompasem na drodze do sukcesu

Jednak, żeby oprzeć na niej biznes, musisz dobrze poznać siebie. Tylko wtedy będziesz mogła budować markę osobistą, rozwijać się zawodowo i emocjonalnie, a Twoi partnerzy i klienci obdarzą Cię zaufaniem. Nie da się budować na niewiedzy i nieznajomości własnych słabości i mocnych stron. Nie da się emanować pozytywną energią, okłamując i nosząc maskę. Dlatego mówią, że do odważnych świat należy. 

Miej odwagę być sobą. Żaden lęk, nawet ten przed odrzuceniem, nie jest wart poświęcenia swoich wartości, a co za tym idzie – komfortowej życiowej ścieżki i spokojnego snu. Klienci doceniają już nie tylko jakość i dobrą cenę, lecz także, a może przede wszystkim, zrównoważone i świadome biznesowe działania. Firma z jasno określoną misją wynikającą z wartości zawsze będzie miała nad konkurencją dużą przewagę, ponieważ będzie zdobywać nie – wysokie jednorazowe – lecz długoterminowe stabilne zyski.

Autentyczny biznes jest wartością samą w sobie

Dobre wartości to nie konkretna ich nazwa jak lojalność czy moralność. Wartości wtedy są właściwe, kiedy są Twoje. Wynikają z wnętrza i naturalnych, wrodzonych zdolności. Jest Ci wtedy niezmiernie łatwo wpajać je w życie osobiste i biznes. Procentują dobrą współpracą z załogą i partnerami, czyli tymi, dla których Twój biznes jest równie ważny co dla Ciebie. Pamiętaj, że bardzo często największymi wartościami okazują się te, o których nie mówi się głośno i często, jak codzienne dzień dobry czy stały naturalny kontakt.

 

 

Sprawdź, czy jesteś autentyczna w tym, co robisz

Znajdź chwilę i zastanów się nad prawdziwą twarzą swojego biznesu. Oto kilka przydatnych podpowiedzi, jak zrobić to dobrze:

  • Określ etap, na którym znajduje się Twoja działalność – zastanów się, czy to, czym komunikuje firma, jest zgodne z Twoimi wartościami, poszukaj w internecie opinii klientów, zrób ankietę wśród pracowników. Spróbuj przez chwilę być obiektywna.
  • Przejrzyj strategię i jeszcze raz ją przemyśl.
  • Zawrzyj w ankiecie pracowniczej pytanie o jasność przekazu wartości. Dowiesz się, czy Twoi współpracownicy zauważają je i przestrzegają.
  • Zawęź wartości do kilku głównych (wybierz 5 kluczowych) i sprawdź, czy mają cel, czy podążają za nimi konkretne działania i czy pasują do strategii.
  • Wszystkie główne wartości muszą mieć własne znaczenie, odnoszące się tylko do Twojego biznesu, tak byś mogła pracować z nimi na co dzień.

Autentyczne wartości dają stabilną podstawę do osiągnięcia sukcesu firmy czy marki osobistej. Dzięki nim stajesz się godna zaufania, a kolejne etapy strategii układają się naturalnie niczym dobrze dobrane części jednej układanki.

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: „Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”