Jesteś ważna. Jesteś potrzebna. Jesteś wartościową osobą, która buduje relacje, związki, realizuje się dzięki swoim pasjom, spełnia marzenia i dąży do celów. Dzięki temu, że we wszystkich działaniach kierujesz się własnymi wartościami, przychodzą Ci one naturalnie i przynoszą spełnienie. Czy jesteś osobą, o której piszę? To, co wynika z prawdziwego zaangażowania, jest wspierane przez Wszechświat, a to, co jest Ci narzucone, powoduje opór, marazm i prokrastynację.
Autentyczność jest kompasem na drodze do sukcesu
Jednak, żeby oprzeć na niej biznes, musisz dobrze poznać siebie. Tylko wtedy będziesz mogła budować markę osobistą, rozwijać się zawodowo i emocjonalnie, a Twoi partnerzy i klienci obdarzą Cię zaufaniem. Nie da się budować na niewiedzy i nieznajomości własnych słabości i mocnych stron. Nie da się emanować pozytywną energią, okłamując i nosząc maskę. Dlatego mówią, że do odważnych świat należy.
Miej odwagę być sobą. Żaden lęk, nawet ten przed odrzuceniem, nie jest wart poświęcenia swoich wartości, a co za tym idzie – komfortowej życiowej ścieżki i spokojnego snu. Klienci doceniają już nie tylko jakość i dobrą cenę, lecz także, a może przede wszystkim, zrównoważone i świadome biznesowe działania. Firma z jasno określoną misją wynikającą z wartości zawsze będzie miała nad konkurencją dużą przewagę, ponieważ będzie zdobywać nie – wysokie jednorazowe – lecz długoterminowe stabilne zyski.
Autentyczny biznes jest wartością samą w sobie
Dobre wartości to nie konkretna ich nazwa jak lojalność czy moralność. Wartości wtedy są właściwe, kiedy są Twoje. Wynikają z wnętrza i naturalnych, wrodzonych zdolności. Jest Ci wtedy niezmiernie łatwo wpajać je w życie osobiste i biznes. Procentują dobrą współpracą z załogą i partnerami, czyli tymi, dla których Twój biznes jest równie ważny co dla Ciebie. Pamiętaj, że bardzo często największymi wartościami okazują się te, o których nie mówi się głośno i często, jak codzienne dzień dobry czy stały naturalny kontakt.
Sprawdź, czy jesteś autentyczna w tym, co robisz
Znajdź chwilę i zastanów się nad prawdziwą twarzą swojego biznesu. Oto kilka przydatnych podpowiedzi, jak zrobić to dobrze:
- Określ etap, na którym znajduje się Twoja działalność – zastanów się, czy to, czym komunikuje firma, jest zgodne z Twoimi wartościami, poszukaj w internecie opinii klientów, zrób ankietę wśród pracowników. Spróbuj przez chwilę być obiektywna.
- Przejrzyj strategię i jeszcze raz ją przemyśl.
- Zawrzyj w ankiecie pracowniczej pytanie o jasność przekazu wartości. Dowiesz się, czy Twoi współpracownicy zauważają je i przestrzegają.
- Zawęź wartości do kilku głównych (wybierz 5 kluczowych) i sprawdź, czy mają cel, czy podążają za nimi konkretne działania i czy pasują do strategii.
- Wszystkie główne wartości muszą mieć własne znaczenie, odnoszące się tylko do Twojego biznesu, tak byś mogła pracować z nimi na co dzień.
Autentyczne wartości dają stabilną podstawę do osiągnięcia sukcesu firmy czy marki osobistej. Dzięki nim stajesz się godna zaufania, a kolejne etapy strategii układają się naturalnie niczym dobrze dobrane części jednej układanki.