Z poprzedniego artykułu dowiedziałaś się, jak ważną rolę w promocji małych, średnich i wielkich przedsiębiorstw odgrywa Facebook. Tym razem poznasz, w jaki sposób Facebook może stać się narzędziem budującym świadomość Twojej marki oraz być źródłem pozyskiwania nowych klientów.

Facebook powinien być jednym z głównych obszarów na którym realizujesz swoją startegię marketingową. Przynosi realne korzyści przy małej inwestycji. Zestawiłyśmy cztery sprawdzone sposoby na promocję Twojego biznesu na Facebooku:

1. Twórz Wydarzenia


Skutecznym, niskobudżetowym sposobem na pobudzenie Twojego biznesu jest stworzenie wydarzenia na Facebook’u. Jeżeli jesteś z branży beauty – stwórz Targi Urody, a jeżeli pracujesz w branży moto – zorganizuj wystawę klasycznych samochodów. Musi to być takie wydarzenie, które zainteresuje Twoją grupę docelową.  Za pośrednictwem Facebooka łatwo zaprosisz wiele osób, co z pewnością będzie dodatkowym źródłem pozyskania ruchu. Ogromną zaletą zaproszeń jest to, że kiedy twoi znajomi zaczną je przyjmować, pojawi się to w powiadomieniach ich znajomych. Niesamowity efekt kuli śnieżnej!  Aby dotrzeć do nowych osób, możesz zrobić to również za pomocą reklamy na Facebooku, która da Ci wiele możliwości.

2. Rób Live’y

Wideo z roku na rok staje się coraz bardziej popularną formą przekazu. A jeszcze lepiej odbieramy wideo na żywo, co pozwala każdej marce transmitować wiadomość z urządzenia mobilnego prosto na naszego wall’a. Obecnie live’y są trzykrotnie wydajniejsze w porównaniu do zwykłych wideo udostępnianych na Facebooku.

Nie masz pomysłu na live’a? Oto kilka naszych propozycji:

– powiedz swoim fanom o nadchodzących wydarzeniach, promocjach lub ofertach specjalnych;

– zaprezentuj produkt z twojej oferty – może być to ubranie, które przymierzasz, (jeżeli masz sklep odzieżowy), albo nowe danie w menu, które przygotowujesz (jeżeli prowadzisz restaurację);

– oprowadź widzów po Twoim sklepie, salonie, lub… domie, jeżeli w nim pracujesz;

– przyszła dostawa nowych produktów? Świetnie, niech widzowie będą przy otwarciu pudełka;

– przedstaw swój team – ludzi, z którymi pracujesz i partnerów z którymi działasz;

– wprowadź content – stwórz live’y, które pomagają, inspirują i dają praktyczne wskazówki Twoim klientom.

3. Korzystaj z narzędzia lokalizacji Facebook’a

Szczególnie potrzebne narzędzie, które pozwala łączyć wszystkie Twoje oddziały i koordynować je z jednego miejsca. Dzięki temu masz większą kontrolę nad stronami i reklamami, które są z nimi związane. Narzędzie to umożliwi Twoim klientom szybsze znalezienie Twojej firmy, a Tobie m.in ułatwi dostosowanie treści w oparciu o konkretne miejsce oraz pomoże stworzyć lokalne reklamy opierające się o konkretną lokalizację.

4. Last but not least – wypróbuj reklamę Na Facebooku


Jest to świetny sposób, aby poprawić rozpoznawalność Twojego lokalnego biznesu i wcale nie musi kosztować majątku! Targetowanie demograficzne i geograficzne sprawia, że Twoje przekazy zostaną wyświetlone idealnej grupie docelowej. Facebook jest najbardziej solidną platformą reklamową i trudno znaleźć lepszą.

Co jest Twoim celem? Zwiększenie liczby fanów? Wzrost ich zaangażowania? A może  zakup produktów? Facebook posiada wiele rodzajów reklamy, które pomogą Ci w osiągnięciu każdego celu. Medium te  jest bardzo sprytne, ponieważ potrafi określić, które osoby chętniej skomentują czy polubią Twój post, a które chętniej dokonają zakupu w Twojej witrynie.

Wypróbuj wszystkie opisane wyżej sposoby na promowanie lokalnego biznesu i daj nam znać, które z nich pomogły Ci w osiągnięciu zamierzonych celów. Co w Twoim przypadku sprawdziło się najlepiej?


Podobne wpisy

All rights reserved Czerwona Szpilka Magdalena Szewczuk 2019 | Project design SHABLON