Networking – pokonaj stereotypy i wyjdź do ludzi

4 lip 2021 | OKIEM EKSPERTA | 0 komentarzy

Nie ma co owijać w bawełnę – nie każda z nas jest dobra w networkingu. Przynajmniej nie od razu, bo sztuki nawiązywania kontaktów można się nauczyć. Jeśli jednak wciąż nie czujesz się pewnie, spotykając nowe osoby, zastanówmy się wspólnie, co Cię blokuje i jak możesz czerpać przyjemność z networkingu.

Wokół networkingu narosło sporo nieporozumień. Podświadome przekonania mogą sprawiać, że odczuwasz niechęć do tej formy poznawania ludzi i budowania biznesowych relacji – a przecież to bardzo skuteczny sposób rozwoju Twojego biznesu. Jakie błędne założenia często czynimy na temat networkingu?

Musisz poznać każdą osobę w pomieszczeniu


O tym, że lepiej postawić na jakość niż na ilość, pisałyśmy w poprzednich artykułach dotyczących nawiązywania relacji. Jeśli pędzisz przez salę konferencyjną na łeb, na szyję, byleby wręczyć każdemu wizytówkę, wykazujesz tak naprawdę małe zainteresowanie drugą osobą – bo zwyczajnie nie masz na to czasu. Dlatego, jeśli przeraża Cię wizja poznania kilkudziesięciu osób jednego dnia, możesz wrzucić na luz. Nikt tego od Ciebie nie oczekuje.

Musisz przekazać jak najwięcej informacji o sobie w jak najkrótszym czasie

Znowu – jakość ponad ilość. Nie stresuj się myślą, że ktoś będzie wymagał od Ciebie elaboratu na temat tego kim jesteś i czym się zajmujesz. Najlepszy networking to taki, który opiera się na aktywnym słuchaniu i przekazywaniu wartościowych informacji.

Na spotkaniu networkingowym znajdziesz przyszłych klientów

Niekoniecznie. Networking to oczywiście okazja, by inni mogli poznać Ciebie i Twój biznes, ale wcale nie daje gwarancji, że dzięki niemu poszerzysz grono klientów. Jeśli idziesz na spotkanie z myślą: „Oto zwiększę swoją sprzedaż o X%”, możesz się zniechęcić.

Musisz brać udział we wszystkich możliwych spotkaniach networkingowych

Pamiętaj, że w networkingu chodzi o budowanie relacji. Zamiast biegać z jednego eventu na drugi, zadaj sobie pytanie, czego oczekujesz od danego wydarzenia. Chcesz zwiększyć liczbę potencjalnych klientów? Znaleźć partnera biznesowego, mentora? Wzmocnić swoją markę eksperta?

Wybieraj wartościowe spotkania, które rzeczywiście pozwolą Ci osiągnąć Twoje cele – na przykład te, które znajdziesz w Czerwonej Szpilce.

Musisz skupić się tylko na swojej branży

Zawsze warto mieć kontakty w branży, którą zajmujesz się na co dzień. Równie ważne jest jednak myślenie poza schematem i nawiązywanie również pozabranżowych relacji. Po pierwsze, osoby z zewnątrz nie poczują się zagrożone Twoją obecnością i nie potraktują Cię jako konkurencję. Po drugie – mają zupełnie inne doświadczenia oraz odmienną perspektywę, z której możesz skorzystać.

Czy już wiesz, które przekonanie powoduje u Ciebie networkingowy niepokój? Jeśli wciąż masz wrażenie, że to nie jest zajęcie dla Ciebie, to pamiętaj, że networking nie musi przybierać formy oficjalnego spotkania. To także rozmowa ze znajomymi, sąsiadami, rodzicami kolegów z klasy Twojego dziecka czy wolontariuszami fundacji, której pomagasz. Taką otwartą, przyjacielską atmosferę kultywujemy m.in. na naszych kobiecych spotkaniach biznesowych – na pewno pomogą Ci się one przełamać.

Zapraszamy na nasze najbliższe spotkania networkingowe w nowej formule z cyklu „Networking latem”!

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: „Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”