Jak rozwijać sieć kontaktów biznesowych?

15 sty 2023 | OKIEM EKSPERTA, Z ŻYCIA CZERWONEJ SZPILKI | 0 komentarzy

W biznesie liczą się relacje!

Ludzie są jednym z najważniejszych elementów rozwoju naszego biznesu oraz jego skalowania. Tutaj możemy mówić o pracownikach, kontrahentach oraz klientach, ale również partnerach biznesowych.

Nie od dziś wiadomo, że wszystkie dobra materialne przychodzą do nas dzięki innym  ludziom. To właśnie ilość i jakość kontaktów międzyludzkich świadczy o naszym sukcesie finansowym zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie.

Czy zatem zbudowanie sieci kontaktów to jest coś, na czym warto szczególnie skupić swoją uwagę podczas rozwoju biznesu?

Zdecydowanie tak!

Budowanie sieci kontaktów to świadome działanie,którego podejmuje się przedsiębiorca świadomie lub mniej świadomie. Najbardziej znanym i skutecznym sposobem na budowanie i rozwijanie sieci kontaktów jest networking.

Niezależnie od tego, na jakim etapie budowania lub rozwoju swojego biznesu jesteś w tej chwili, poznawanie nowych osób będzie jedną z najlepszych inwestycji Twojego czasu. 

Jak zatem zbudować sieć kontaktów?

Przeczytaj poniżej kilka porad w jaki sposób świadomie i skutecznie budować sieć kontaktów:

 

 

1. Bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci 

Jak nie szukamy bułek w sklepie z wędkami, tak samo nie warto szukać kontaktów biznesowych w nieodpowiednich do tego miejscach 😉

Owszem zawsze jest szansa na poznanie nowych i ciekawych ludzi, z którymi będziemy mieć szansę na dalsze relacje biznesowe. Masz wybór i możesz świadomie wybierać miejsca i wydarzenia, podczas których będziesz miałą możliwość poznawania interesujące Cię osoby, Twoich potencjalnych 

Dowiedz się, gdzie możesz spotkać potencjalne grupy kontaktów lub poszczególne osoby, z którymi chcesz budować relacje. Spisz wszystkie serwisy online i offline, w których przebywają twoje aktualne oraz potencjalne kontakty oraz zacznij pojawiać się tam.

2. Postaw na jakość, a nie ilość

Świadome i skuteczne nawiązywanie relacji oraz budowanie sieci kontaktów nie polega na jak największej liczbie rozdanych wizytówek. Jeżeli kiedyś brałaś udział w spotkaniach networkingowych, to może nawet miałaś okazję obserwować ten “wizytówkowy” styl networkingu.

W networkingu kluczowe są relacje i to właśnie na tym warto szczególnie się skupić podczas spotkania, ludzie nie nawiązują relacji z wizytówką, tylko z drugą osobą. Sukces w networkingu bierze się z relacji, a nie z kawałku papieru z danymi kontaktowymi.

Bardziej efektywne będzie pozyskanie kilku wartościowych kontaktów (3-4 na spotkanie), z którymi po spotkaniu rzeczywiście uda się utrzymać relację, niż kilkanaście czy kilkadziesiąt numerów telefonów osób, z którymi nie miałaś nawet okazji porozmawiać.

 

 

3. Weź udział w konferencjach i spotkaniach branżowych

Konferencje i wydarzenia branżowe są niezwykle ważne w kontekście budowania sieci kontaktów. Na danych spotkaniach mamy możliwość nawiązywać kontakty z osobami z branży oraz o podobnych zainteresowaniach / poglądach na prowadzenie biznesu, co pozwala na budowanie sieci branżowej wewnętrznej, a nawet na bliższą znajomość z “konkurencją”.  

Warto często bywać i udzielać się na różnego rodzaju konferencjach, seminariach, szkoleniach i eventach branżowych – dzięki temu, w dodatku do sieci kontaktów, staniesz się rozpoznawalna i zbudujesz swoją osobistą markę.

4. Dołącz do lokalnych spotkań networkingowych

Jeżeli Twój biznes działa nie tylko online, ale również stacjonarnie w określonej miejscowości / miejscowościach, warto na bieżąco śledzić lokalne wydarzenia, aby móc na nich się zaprezentować oraz poznać innych przedsiębiorców z danej okolicy.

Relacje nawiązane na takich lokalnych wydarzeniach pozwolą Ci na aktywne działania partnerskie również na zasadzie poleceń / barteru w płaszczyźnie stacjonarnej.

5. Bądź sobą

Jest to jedna z najważniejszych zasad, których warto przestrzegać podczas budowania relacji długoterminowych. Owocna współpraca opiera się na wspólnych wartościach, wzajemnym zaufaniu i wierze w kompetencje drugiego człowieka. 

W prowadzeniu biznesu bardzo ważne jest określenie misji, wizji, ale również podstawowych wartości, na których będzie trzymać się cała komunikacja oraz styl działania danego przedsiębiorcy. 

W życiu każdy z nas przynajmniej kilka razy czuł pokusę “dopasować się” do sytuacji lub określonej grupy osób, aby zyskać uznanie lub zadowolić innych. Kochana, pamiętaj, że za każdym razem, gdy dopasowujesz się do ludzi, by Cię polubili, czyli zmieniasz się, aby spełnić ich warunki, tracisz cząstkę siebie. Być może już zdarzyło Ci się w biznesie założyć maskę, zacisnąć zęby i udawać kogoś innego dla “wyższego celu”, ale warto zawsze pamiętać, że autentyczność to furtka do sukcesu w biznesie i pięknego spełnionego życia.

Nic nie przyciąga bardziej niż autentyczność.

Styczeń to miesiąc, w którym również możesz dołączyć do naszego kobiecego, biznesowego klubu, w którym będziesz miała okazję poznać wiele niesamowitych kobiet przedsiębiorczych oraz nawiązać z nimi relację.

Jeśli jesteś zainteresowana, kliknij w przycisk poniżej i zostaw wiadomość, chętnie skontaktujemy się z Tobą i opowiemy więcej na temat klubu Czerwonej Szpilki 🙂 

 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Dział wspierający kobiece biznesy – Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez programy edukacyjne, networking oraz usługi dla biznesu.

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowego e-booka: „30 pomysłów na posty – Facebook/ Instagram”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy e-book:

 “30 pomysłów na posty: Facebook/Instagram”