No dobra, chcę zacząć. Ale od czego? Infrastruktura i zasoby marketingowe

7 grudzień 2020 | CZERWONA SZPILKA RADZI | 0 komentarzy

Tym razem krótko, ale treściwie. Absolutną podstawą do rozpoczęcia biznesowych działań w oparciu o marketing internetowy jest odpowiednia infrastruktura. Nie…nie mówię tu o utartym schemacie, który musi posiadać każdy, żeby wystartować w internetach. Mówię o przemyślanej strategii kierowania ruchem Twoich klientów. To podstawa!

Strategie są różne i zależą od rodzaju biznesu, który zamierzasz stworzyć, lub już tworzysz w internecie. Aby wiedzieć, co tak naprawdę jest Ci potrzebne, zobacz, do czego służą poszczególne elementy infrastruktury internetowej oraz jakie błędy możesz popełnić, nie wiedząc jak to działa.

Strona WWW

Dla większości osób, stawiana na ostatnim planie, służąca tylko jako „podstawa” obecności w internecie. Co jeśli powiem Ci, że strona internetowa to narzędzie, dzięki któremu uporządkujesz ruch swoich klientów i będziesz wiedzieć dokładnie, na którym etapie zaangażowania w Twój biznes, są?

Strona, to Twój osobisty magazyn danych, wizytówka w wersji online, oferta produktowa lub usługowa, baza informacji oraz źródło wiedzy na temat Ciebie, jako osoby, której klient ma zaufać. I to w podstawowej jej wersji! Pomijam na ten moment kwestie sklepu internetowego lub autorskich systemów programistycznych, tworzonych na specjalne zamówienie.

Szybka, responsywna, przejrzysta i edytowalna to najważniejsze pojęcia, które należy zapamiętać, chcąc ją stworzyć i nie wpaść w karuzelę ciągłych poprawek, „bo coś” nie działa tak jak powinno. Strona www to jeden z najważniejszych zasobów marketingowych, który umożliwia nam ciągłą komunikację ze swoimi potencjalnymi klientami. Istnieje wiele rodzajów narzędzi, które integrujemy ze stroną w celu automatyzacji oraz przyspieszenia pewnych procesów tj. e-mail marketing, autorespondery, formularze kontaktowe, wtyczki sklepów internetowych, piksele analityczne

NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY:

1. Mam ekstra stronę, ale długo się ładuje.

Standardowy przerost formy nad treścią. Strona ma być funkcjonalna i od tego powinno się wyjść. To, że jest dodatkowo ładna, zależy już tylko od umiejętności jej twórcy 🙂

2. Kupiłem pakiet na platformach oferujących gotowe sklepy internetowe lub strony i nie mogę reklamować.

Podstawą jest dostęp do kodu strony. Jeżeli chcesz reklamować, musisz mieć władzę nad całą stroną, a nie tylko jej graficzną częścią.

3. Chcę coś dodać do strony, ale nie wiem jak.

Zawsze pytaj o technologię, w której tworzona jest strona. Najbardziej powszechna to wordpress. Umożliwia bezproblemową edycję każdego elementu strony i nie uzależnia Cię od jej twórcy. Zawsze wymagaj odpowiedniego szkolenia w tym zakresie. Niestety praktyka tworzenia stron za pomocą miliardów wtyczek, to dosyć powszechne zjawisko, które sprawia, że po dłuższym czasie nie jesteś w stanie zorientować się, jak Twoja strona działa…

Profil w mediach społecznościowych

Twoje centrum zarządzania światem 🙂 Na potrzeby tego artykułu skupimy się na Facebooku, ponieważ jego infrastruktura jest jedną z najlepiej zoptymalizowanych na świecie pod kątem dotarcia do potencjalnych klientów. 

Istnieje tylko jeden sposób wykorzystania pełnych możliwości marketingowych, jakie daje nam Facebook. Jest to tzw. Fanpage. Dzięki niemu, zarządzamy publikacjami, tworzymy wizerunek, komunikujemy się z klientami oraz możemy reklamować swoje produkty wśród społeczności. Niezbędny w większości branż, aktualnie działających na rynku, natomiast strategie dotarcia do klientów, to już zupełnie inna para kaloszy. Alternatywy to działanie na profilu prywatnym, które sprawdza się wśród lokalnych społeczności lub marketingu wielopoziomowego tzw. MLM. 

Miejsce w którym Tworzysz swój brand lub markę osobistą. Działa nienagannie pod jednym warunkiem: znajomości regulaminu oraz standardów społeczności. Nieodzownym elementem jest również profil biznesowy tzw. manager firmy, ale tym zagadnieniem zajmiemy się w innym artykule.

NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁEDY:

1. Mam tysiąc polubień ale nikt nie lajkuje moich postów 🙁

To najczęstsza przypadłość wynikająca z nieodzownej chęci poinformowania wszystkich znajomych o Twoim nowym biznesie. NIGDY NIE ZAPRASZAMY ZNAJOMYCH DO TWOJEGO FANPAGE. TO NIE JEST TWOJA GRUPA KLIENCKA! Kto to wymyślił?!

2. Kliknąłem „promuj post”, mam super wyniki, ale nikt nic nie kupuje.

Kolejna facebookowa pułapka. Aby trafić do klienta ze swoim produktem, musisz rozwiązać jego problem, a nie wciskać mu produkt na siłę.

3. Facebook znowu uciął mi zasięgi. Mam ponad 3 tysiące ludzi na fanpage, a post dotarł do 300.

To nie kwestia cięcia zasięgów, tylko zrozumienia algorytmu funkcjonowania Facebooka. Wejdź w buty swojego klienta, dowiedz się czego potrzebuje i podaj mu rozwiązanie na dłoni. Jeżeli Twoi obserwatorzy uznają tą treść za ciekawą, Facebook z pewnością pomoże Ci z jej promocją. BEZPŁATNIE! Zasięgi wzrosną w tempie ekspresowym. 

Konto Google Analytics

Prowadzisz e-commerce? Najlepsze narzędzie analityczne. Umożliwia prowadzenie kampanii AdWords i pomaga zrozumieć ruchy Twoich klientów.

Piksel Facebooka

Kod analityczny, integrowany ze stroną WWW. Dzięki niemu wiesz co i gdzie robią Twoi klienci oraz możesz ciągle się z nimi komunikować. Więcej o działaniu piksela już niebawem.

Oczywiście pozostaje jeszcze wiele różnego rodzaju narzędzi, ułatwiających pracę w internecie, natomiast do startu, nie jest potrzebne Ci nic więcej. Pamiętaj, że pracujemy nad podstawami. Wszystko w swoim czasie. 

 

Maciej Barański

Maciej Barański

Marketing & Automation

O CZERWONEJ SZPILCE

Kobieta w czerwonych szpilkach jest, charyzmatyczna, ambitna i odważna w realizacji celów, a jednocześnie dumna ze swojej kobiecości. Codziennie przekracza swoje możliwości i chce być najlepszą wersją siebie. Chcemy, aby takich kobiet było jak najwięcej. Dlatego właśnie powstała Czerwona Szpilka – wyjątkowa społeczność, w której kobiety  mogą wspierać się w rozwoju zawodowym i osobistym.

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowego e-booka: „30 pomysłów na posty – Facebook/ Instagram”.

Kategorie

Podobne wpisy

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *