Fanpage na Facebooku – dlaczego warto go mieć i od czego zacząć?

5 lut 2020 | OKIEM EKSPERTA | 0 komentarzy

Posiadanie profilu firmowego (fanpage’a) na Facebooku to w dzisiejszych czasach must have każdej firmy.  Jeszcze do niedawna tylko niektóre miały własne strony internetowe i połączony z nią profil firmowy na Facebooku. Dziś wiele firm, zwłaszcza w branży gastronomicznej, rezygnuje ze strony www i zakłada sam fanpage. Dlatego, jeżeli jeszcze go nie masz – szybko nadrób zaległości.

Dlaczego warto mieć profil na Facebooku?

Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, lub działasz już na rynku jakiś czas i jeszcze nie posiadasz fanpage’a, wiedz, że przyniesie Ci wiele korzyści.

Facebook jest platformą internetową, która co roku zdobywa coraz więcej użytkowników – obecnie skupia ponad 1,5 miliarda użytkowników i jest największym i najpopularniejszym kanałem. To od Facebooka powinnaś rozpocząć swoją przygodę z social mediami. Dzięki niemu:

  • zyskasz kolejny, skuteczny kanał komunikacji z Twoimi klientami;
  • będziesz miała większe możliwości pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania z nimi relacji;
  • o Twojej firmie i ofercie dowie się szerokie grono odbiorców (w tym potencjalni partnerzy biznesowi);
  • zyskasz darmową reklamą swojej firmy (oraz możliwość płatnych rozwiązań z olbrzymi możliwościami);
  • poprawisz wizerunek swojej marki.

Co jest ważne na firmowym fanpage’u?

Zdecydowałaś się założyć konto – brawo Ty!  Z pozoru wszystko wydaje się proste, ale tak naprawdę prowadzenie profilu od podstaw to wielkie wyzwanie i trzeba się nieźle nagłówkować, aby przyciągnąć fanów i zainteresować ich swoją ofertą. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na jego najważniejsze elementy już na początku – zarówno od kątem użytkowym, jak i wizualnym.

  1. Zdjęcia główne – czyli zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. To właśnie te elementy graficzne jako pierwsze widzi użytkownik odwiedzający Twój profil. Pamiętaj, aby te grafiki były nie tylko oryginalne i zgodne z identyfikacją wizualną firmy, ale także miały dobrą jakość i odpowiednie wymiary.
  2. Kluczowe informacje o firmie – takie jak: nazwa fanpage’a, odpowiednia kategoria, dostosowane opisu działalności firmy, dane kontaktowe muszą być spójne i zrozumiałe dla osób odwiedzających Twój profil. Ważne jest, aby dostarczały precyzyjnych i szczegółowych informacji, których poszukuje potencjalny klient: Czym zajmuje się ta firma i w jakiej branży działa? Jaki jest jej adres? Co oferuje i w jaki sposób można skorzystać z jej produktów/ usług?
  3. Prosty i intuicyjny kontakt z firmą – ułatw swoim potencjalnym i obecnym klientom kontakt z Tobą, dzięki ustawieniu możliwości wysyłania wiadomości oraz wyrażania opinii na temat firmy. Dzięki temu zmniejszysz dystans, a chyba o to chodzi 🙂
  4. AA – czyli atrakcyjne, angażujące treści – regularne publikowanie postów na fanpage’u to MUST HAVE, jeżeli chcesz, aby Twoi klienci zostali z Tobą na dłużej. Ważne, aby treści były dopracowane, różnorodne, ale jednocześnie spójne z tematyką działalności Twojej firmy. Przykładowymi postami mogą być: nowości w Twojej ofercie, specjalne okazje, informacje „z życia firmy” – koniecznie z pokazaniem Twojego zespołu, posty z pytaniami o opinie użytkowników na jakiś temat, artykuły związane z branżą w jakiej działasz, posty typu „real time”- odnoszące się do aktualnych wydarzeń. Ważne jest tutaj, aby każdy post był powiązany tematycznie z Twoją firmą. Zadbaj o ich różnorodność: grafiki, filmy, zdjęcia, gify, pokazy slajdów. Dzięki temu użytkownik zatrzyma się na chwilę podczas scrollowania aktualności na stronie głównej. Udostępniaj posty raz dziennie lub co dwa dni.
  5. Sklep – jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów, koniecznie podepnij sklep do swojego fanpage’a. Aby to zrobić musisz wcześniej zaakceptować regulamin handlowy: https://www.facebook.com/legal/commerce_product_merchant_agreement Kolejnym krokiem jest wybór płatności. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, polecamy wybrać kierowanie użytkowników na Twoją stronę www. Następnie wybierz walutę, stwórz krótki opis tego, co posiadasz w ofercie. Ostatnim krokiem jest dodanie poszczególnych produktów – nie zapomnij o atrakcyjnych zdjęciach.

Czerwona Szpilka radzi:

  • Wymyśl 4 strategiczne tematy na cały miesiąc, które mogą (ale nie muszą) mieć cel sprzedażowy;
  • Pamiętaj, że treści tworzysz dla swojego odbiorcy, a nie dla wszystkich. Niech wie, czego może się u Ciebie spodziewać;
  • Najpierw stwórz wizję, a następnie ułóż do niej plan;
  • Nie zapominaj o dodawaniu CTA (call to action – wezwanie do działania) do Twoich postów. Przekierowuj użytkowników do miejsc, w których chcesz sprzedać produkt lub usługę bądź gdzie chcesz kierować na listę mailingową;
  • Skup się na dawaniu WARTOŚCI.

Pamiętaj, że na początku Twój Fanpage będzie miał kilku fanów. Po czasie przyjdą kolejni i wszystko zacznie się rozkręcać. Musisz być konsekwentna i pamiętaj, że warto iść w JAKOŚĆ – ilość przyjdzie z czasem.

 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”