Posiadanie profilu firmowego (fanpage’a) na Facebooku to w dzisiejszych czasach must have każdej firmy.  Jeszcze do niedawna tylko niektóre miały własne strony internetowe i połączony z nią profil firmowy na Facebooku. Dziś wiele firm, zwłaszcza w branży gastronomicznej, rezygnuje ze strony www i zakłada sam fanpage. Dlatego, jeżeli jeszcze go nie masz – szybko nadrób zaległości.

Dlaczego warto mieć profil na Facebooku?

Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, lub działasz już na rynku jakiś czas i jeszcze nie posiadasz fanpage’a, wiedz, że przyniesie Ci wiele korzyści.

Facebook jest platformą internetową, która co roku zdobywa coraz więcej użytkowników – obecnie skupia ponad 1,5 miliarda użytkowników i jest największym i najpopularniejszym kanałem. To od Facebooka powinnaś rozpocząć swoją przygodę z social mediami. Dzięki niemu:

  • zyskasz kolejny, skuteczny kanał komunikacji z Twoimi klientami;
  • będziesz miała większe możliwości pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania z nimi relacji;
  • o Twojej firmie i ofercie dowie się szerokie grono odbiorców (w tym potencjalni partnerzy biznesowi);
  • zyskasz darmową reklamą swojej firmy (oraz możliwość płatnych rozwiązań z olbrzymi możliwościami);
  • poprawisz wizerunek swojej marki.

Co jest ważne na firmowym fanpage’u?

Zdecydowałaś się założyć konto – brawo Ty!  Z pozoru wszystko wydaje się proste, ale tak naprawdę prowadzenie profilu od podstaw to wielkie wyzwanie i trzeba się nieźle nagłówkować, aby przyciągnąć fanów i zainteresować ich swoją ofertą. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na jego najważniejsze elementy już na początku – zarówno od kątem użytkowym, jak i wizualnym.

  1. Zdjęcia główne – czyli zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. To właśnie te elementy graficzne jako pierwsze widzi użytkownik odwiedzający Twój profil. Pamiętaj, aby te grafiki były nie tylko oryginalne i zgodne z identyfikacją wizualną firmy, ale także miały dobrą jakość i odpowiednie wymiary.
  2. Kluczowe informacje o firmie – takie jak: nazwa fanpage’a, odpowiednia kategoria, dostosowane opisu działalności firmy, dane kontaktowe muszą być spójne i zrozumiałe dla osób odwiedzających Twój profil. Ważne jest, aby dostarczały precyzyjnych i szczegółowych informacji, których poszukuje potencjalny klient: Czym zajmuje się ta firma i w jakiej branży działa? Jaki jest jej adres? Co oferuje i w jaki sposób można skorzystać z jej produktów/ usług?
  3. Prosty i intuicyjny kontakt z firmą – ułatw swoim potencjalnym i obecnym klientom kontakt z Tobą, dzięki ustawieniu możliwości wysyłania wiadomości oraz wyrażania opinii na temat firmy. Dzięki temu zmniejszysz dystans, a chyba o to chodzi 🙂
  4. AA – czyli atrakcyjne, angażujące treści – regularne publikowanie postów na fanpage’u to MUST HAVE, jeżeli chcesz, aby Twoi klienci zostali z Tobą na dłużej. Ważne, aby treści były dopracowane, różnorodne, ale jednocześnie spójne z tematyką działalności Twojej firmy. Przykładowymi postami mogą być: nowości w Twojej ofercie, specjalne okazje, informacje „z życia firmy” – koniecznie z pokazaniem Twojego zespołu, posty z pytaniami o opinie użytkowników na jakiś temat, artykuły związane z branżą w jakiej działasz, posty typu „real time”- odnoszące się do aktualnych wydarzeń. Ważne jest tutaj, aby każdy post był powiązany tematycznie z Twoją firmą. Zadbaj o ich różnorodność: grafiki, filmy, zdjęcia, gify, pokazy slajdów. Dzięki temu użytkownik zatrzyma się na chwilę podczas scrollowania aktualności na stronie głównej. Udostępniaj posty raz dziennie lub co dwa dni.
  5. Sklep – jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów, koniecznie podepnij sklep do swojego fanpage’a. Aby to zrobić musisz wcześniej zaakceptować regulamin handlowy: https://www.facebook.com/legal/commerce_product_merchant_agreement Kolejnym krokiem jest wybór płatności. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, polecamy wybrać kierowanie użytkowników na Twoją stronę www. Następnie wybierz walutę, stwórz krótki opis tego, co posiadasz w ofercie. Ostatnim krokiem jest dodanie poszczególnych produktów – nie zapomnij o atrakcyjnych zdjęciach.

Czerwona Szpilka radzi:

  • Wymyśl 4 strategiczne tematy na cały miesiąc, które mogą (ale nie muszą) mieć cel sprzedażowy;
  • Pamiętaj, że treści tworzysz dla swojego odbiorcy, a nie dla wszystkich. Niech wie, czego może się u Ciebie spodziewać;
  • Najpierw stwórz wizję, a następnie ułóż do niej plan;
  • Nie zapominaj o dodawaniu CTA (call to action – wezwanie do działania) do Twoich postów. Przekierowuj użytkowników do miejsc, w których chcesz sprzedać produkt lub usługę bądź gdzie chcesz kierować na listę mailingową;
  • Skup się na dawaniu WARTOŚCI.

Pamiętaj, że na początku Twój Fanpage będzie miał kilku fanów. Po czasie przyjdą kolejni i wszystko zacznie się rozkręcać. Musisz być konsekwentna i pamiętaj, że warto iść w JAKOŚĆ – ilość przyjdzie z czasem.

 


Podobne wpisy

DOŁĄCZ DO NAS NA INSTAGRAMIE!

@czerwonaszpilka
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

All rights reserved Czerwona Szpilka Magdalena Szewczuk 2019 | Project design SHABLON