Posiadanie profilu firmowego (fanpage’a) na Facebooku to w dzisiejszych czasach must have każdej firmy. Jeszcze do niedawna tylko niektóre miały własne strony internetowe i połączony z nią profil firmowy na Facebooku. Dziś wiele firm, zwłaszcza w branży gastronomicznej, rezygnuje ze strony www i zakłada sam fanpage. Dlatego, jeżeli jeszcze go nie masz – szybko nadrób zaległości.
Dlaczego warto mieć profil na Facebooku?
Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą, lub działasz już na rynku jakiś czas i jeszcze nie posiadasz fanpage’a, wiedz, że przyniesie Ci wiele korzyści.
Facebook jest platformą internetową, która co roku zdobywa coraz więcej użytkowników – obecnie skupia ponad 1,5 miliarda użytkowników i jest największym i najpopularniejszym kanałem. To od Facebooka powinnaś rozpocząć swoją przygodę z social mediami. Dzięki niemu:
- zyskasz kolejny, skuteczny kanał komunikacji z Twoimi klientami;
- będziesz miała większe możliwości pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania z nimi relacji;
- o Twojej firmie i ofercie dowie się szerokie grono odbiorców (w tym potencjalni partnerzy biznesowi);
- zyskasz darmową reklamą swojej firmy (oraz możliwość płatnych rozwiązań z olbrzymi możliwościami);
- poprawisz wizerunek swojej marki.
Co jest ważne na firmowym fanpage’u?
Zdecydowałaś się założyć konto – brawo Ty! Z pozoru wszystko wydaje się proste, ale tak naprawdę prowadzenie profilu od podstaw to wielkie wyzwanie i trzeba się nieźle nagłówkować, aby przyciągnąć fanów i zainteresować ich swoją ofertą. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na jego najważniejsze elementy już na początku – zarówno od kątem użytkowym, jak i wizualnym.
- Zdjęcia główne – czyli zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. To właśnie te elementy graficzne jako pierwsze widzi użytkownik odwiedzający Twój profil. Pamiętaj, aby te grafiki były nie tylko oryginalne i zgodne z identyfikacją wizualną firmy, ale także miały dobrą jakość i odpowiednie wymiary.
- Kluczowe informacje o firmie – takie jak: nazwa fanpage’a, odpowiednia kategoria, dostosowane opisu działalności firmy, dane kontaktowe muszą być spójne i zrozumiałe dla osób odwiedzających Twój profil. Ważne jest, aby dostarczały precyzyjnych i szczegółowych informacji, których poszukuje potencjalny klient: Czym zajmuje się ta firma i w jakiej branży działa? Jaki jest jej adres? Co oferuje i w jaki sposób można skorzystać z jej produktów/ usług?
- Prosty i intuicyjny kontakt z firmą – ułatw swoim potencjalnym i obecnym klientom kontakt z Tobą, dzięki ustawieniu możliwości wysyłania wiadomości oraz wyrażania opinii na temat firmy. Dzięki temu zmniejszysz dystans, a chyba o to chodzi 🙂
- AA – czyli atrakcyjne, angażujące treści – regularne publikowanie postów na fanpage’u to MUST HAVE, jeżeli chcesz, aby Twoi klienci zostali z Tobą na dłużej. Ważne, aby treści były dopracowane, różnorodne, ale jednocześnie spójne z tematyką działalności Twojej firmy. Przykładowymi postami mogą być: nowości w Twojej ofercie, specjalne okazje, informacje „z życia firmy” – koniecznie z pokazaniem Twojego zespołu, posty z pytaniami o opinie użytkowników na jakiś temat, artykuły związane z branżą w jakiej działasz, posty typu „real time”- odnoszące się do aktualnych wydarzeń. Ważne jest tutaj, aby każdy post był powiązany tematycznie z Twoją firmą. Zadbaj o ich różnorodność: grafiki, filmy, zdjęcia, gify, pokazy slajdów. Dzięki temu użytkownik zatrzyma się na chwilę podczas scrollowania aktualności na stronie głównej. Udostępniaj posty raz dziennie lub co dwa dni.
- Sklep – jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów, koniecznie podepnij sklep do swojego fanpage’a. Aby to zrobić musisz wcześniej zaakceptować regulamin handlowy: https://www.facebook.com/legal/commerce_product_merchant_agreement Kolejnym krokiem jest wybór płatności. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, polecamy wybrać kierowanie użytkowników na Twoją stronę www. Następnie wybierz walutę, stwórz krótki opis tego, co posiadasz w ofercie. Ostatnim krokiem jest dodanie poszczególnych produktów – nie zapomnij o atrakcyjnych zdjęciach.
Czerwona Szpilka radzi:
- Wymyśl 4 strategiczne tematy na cały miesiąc, które mogą (ale nie muszą) mieć cel sprzedażowy;
- Pamiętaj, że treści tworzysz dla swojego odbiorcy, a nie dla wszystkich. Niech wie, czego może się u Ciebie spodziewać;
- Najpierw stwórz wizję, a następnie ułóż do niej plan;
- Nie zapominaj o dodawaniu CTA (call to action – wezwanie do działania) do Twoich postów. Przekierowuj użytkowników do miejsc, w których chcesz sprzedać produkt lub usługę bądź gdzie chcesz kierować na listę mailingową;
- Skup się na dawaniu WARTOŚCI.
Pamiętaj, że na początku Twój Fanpage będzie miał kilku fanów. Po czasie przyjdą kolejni i wszystko zacznie się rozkręcać. Musisz być konsekwentna i pamiętaj, że warto iść w JAKOŚĆ – ilość przyjdzie z czasem.