Masz swój profil na Instagramie i chciałabyś działać zgodnie w trendami? Musisz podejść do tematu strategicznie. Poznaj nowości, jakie będą królowały w tej aplikacji w 2021 roku. Sprawdź trendy, które pomogą Twojemu profilowi wystrzelić w górę.
Nie ma co ukrywać – Instagram to jedna z najbardziej popularnych platform w mediach społecznościowych. Mało tego – jego zainteresowanie wzrasta z roku na rok. Według najnowszych statystyk, Instagram ma 58 razy większe zaangażowanie na obserwującego niż Facebook (źródło: https://www.websitehostingrating.com/pl/instagram-statistics/). Warto więc przed ustalaniem strategii działań na ten rok przeanalizować nadchodzące trendy i wpleść je do swoich działań.
Instagram Stories wystrzeli do góry
Jeżeli jeszcze nie przełamałaś się i nie wykorzystujesz Instagram Stories do promocji swojej marki i budowania marki – koniecznie nadrób zaległości, ponieważ ta funkcja będzie podstawą całego Instagrama w 2021 roku. Będzie również kluczowym elementem Influencer Marketingu. Istnieje wiele narzędzi do przygotowywania ciekawych materiałów. Po szczegóły zapraszamy do naszego wcześniejszego artykułu (KLIKNIJ).
Kamera poszła!
Funkcja „Na żywo” dopiero zyskuje na popularności. Wiele marek jakiś czas temu zwróciło uwagę na tę funkcję i zaczęło prowadzić transmisje live w celu sprzedaży swoich produktów oraz angażować swoich followersów w czasie rzeczywistym. Pomysłów na live’y jest naprawdę sporo! Jeżeli prowadzisz biuro podróży, możesz pokazywać egzotyczne miejsca na ziemii. Jeśli jesteś szkoleniowcem, możesz zrobić live’a merytorycznego. Jesteś fryzjerką? Pokazuj metamorfozy swoich klientek. Znajdź swój pomysł i do dzieła!
Funkcja Reels
Instagram Reels wszedł w życie w sierpniu 2020 roku i umożliwia internautom edycję i publikację krótkich filmów (ok. 15 sekund). Wydaje nam się, że Instagram zauważył ogromny sukces Tik Toka i próbuje iść jego śladem. Nowa funkcja może w krótkim czasie zyskiwać na popularności i zastąpić Tik Toka.
Funkcja „Zakupy w aplikacji” coraz bardziej doceniana
70% osób, które kupuje online, używa Instagrama do poszukiwania produktów, a 130 mln. użytkowników co miesiąc chętnie sprawdza post o zakupach, aby dowiedzieć się więcej. Nie bez powodu w aplikacji Instagram pojawiła się zakładka zakupy. Marketerzy twierdzą, że zainteresowanie tą funkcją znacznie wzrośnie.
Markowe filtry AR
Zapewne zauważyłaś zwiększenie popularności filtrami AR na Instagramie. Sprawiają, że zdjęcie lub filmik, który publikujemy na Instagram Stories, jest ciekawszy i bardziej atrakcyjny, a czasami zabawny 🙂 Od czasu ich upublicznienia, ponad miliard osób je udostępniło (o czymś to chyba świadczy). Liczby te stale rosną! Korzystałaś już z filtrów AR? Jeśli nie, wypróbuj kilka jeszcze dziś!
Posty na karuzeli – kontynuacja trendu
Jakieś jeden na pięć postów na Instagramie jest publikowanych w formie tzw. karuzeli. Firmy udostępniają za ich pomocą szczegółowe informacje np. na temat produktów, usług, bądź opinie zadowolonych klientów. Grafiki w karuzeli mogą zawierać mnóstwo informacji, których nie udałoby się zaprezentować na pojedynczym obrazku. Jest to więc najlepsza funkcja do szczegółowej prezentacji. I nie zapowiada się, aby zainteresowanie tym trendem się zmniejszało.
IGTV na zaszczytnym miejscu
IGTV umożliwia użytkownikom Instagrama przesyłanie długich filmów. Instagram promuje filmy IGTV w postaci jednominutowych trailerów. Ponieważ długie treści wideo zyskują na popularności, tym bardziej IGTV wstrzeliwuje się w ten trend. Ponadto Instagram pozwala teraz internautom zarabiać na IGTV za pomocą reklam.
Jesteśmy ciekawe, czy te prognozy się sprawdzą. Jak uważasz?