Recepta na przygotowanie się do biznesowej sesji zdjęciowej

5 mar 2021 | OKIEM EKSPERTA | 0 komentarzy

Z pewnością zgodzisz się z nami, że dzisiejszych czasach nie da się prowadzić biznesu nie korzystając z możliwości, które daje nam Internet. Obecnie dla klientów, oprócz jakości produktu czy usługi, liczy się również kto za tymi usługami i produktami stoi – czyli Ty. Klienci odczuwają potrzebę nie  poznania  filozofii firmy, ale i osób które ją tworzą. Dlatego tak ważne są media społecznościowe, które bardzo pomagają Ci w budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy. A wizerunek nieodłącznie wiąże się z obrazem, dlatego profesjonalne zdjęcia biznesowe zaczynają odgrywać ważną w tym rolę. Zdjęcia biznesowe mają za zadanie przyciągnąć wzrok odbiorcy, podkreślić osobowości oraz charyzmy portretowanej osoby, a przede wszystkim powinny być oryginalne, nowoczesne oraz  wzbudzać  zaufanie.

 

Poznaj receptę na odpowiednie przygotowanie się do biznesowej sesji zdjęciowej

 

Zdecydowałaś się na biznesową sesję zdjęciową? Zapewne wiesz, że może ona służyć do różnych celów. Najlepiej powiedzieć fotografowi przed zdjęciami, czy potrzebujesz ich do promowania marki na portalach społecznościowych, do publikacji w prasie, prezentacji szkolenia, czy budowania wizerunku na stronie www lub do CV.

Dobry fotograf zapyta Cię również jaki zawód wykonujesz, jak chcesz być postrzegana na zdjęciach, jaki przekaz dać swoim odbiorcom. Będzie chciał Cię lepiej poznać, aby za pomocą zdjęć przedstawić Cię w jak najkorzystniejszy sposób. Zastanów się też, gdzie chciałabyś mieć wykonaną sesję? W studio fotograficznym, w Twoim biurze a może gdzieś w plenerze np. na tle budynków biurowych. Najlepiej wspólnie z wybranym fotografem ustalcie najlepszy czas i miejsce na Twoją sesję.

Warto przed sesją zastanowić się, jakie zdjęcia podobają Ci się najbardziej i w jaki sposób chciałabyś zaprezentować siebie. Zgraj kilka wybranych póz do albumu w telefonie. Wypróbuj je przed lustrem starając się wyluzować. Najfajniejsze zdjęcia wychodzą, gdy jesteś naturalna. Bardzo pomocne będą ćwiczenia twarzy. Otwieranie szeroko ust, układanie ich w dzióbek. Robienie głupich min z reguły rozluźnia mięśnie i wprawia w dobry nastrój.

Przemyśl też kwestię garderoby. W czym czujesz się najlepiej? Jakie kolory do Ciebie pasują? Najlepiej wybrać strój o jednej barwie. Jednak nie musisz ubierać klasycznego garnituru z białą koszulą. Postaw na sukienkę, którą lubisz nosić na co dzień. Za pomocą odpowiednich dodatków uzyskasz efekt eleganckiej pani businesswoman! Pamiętaj, aby przed sesją uprasować ubranie. Najlepiej rozwieś je na wieszaku i przebierz się dopiero na miejscu. Przymierz zestaw, który wybrałaś. Stań przed lustrem i zdejmij z siebie jedną rzecz. Najlepszą receptą będzie cytat ikony stylu Coco Chanel: „Mniej znaczy więcej”.

Nie tylko złoty naszyjnik, czarny zegarek czy srebrna bransoleta nadadzą szyku. Pomyśl o apaszce związanej na szyi. Jest to jeden z głównych elementów francuskiej stylizacji.

Zwróć uwagę na włosy czy końcówki nie wymagają podcięcia i weź ze sobą grzebień. Walka z potarganymi włosami podczas obróbki zdjęć to nie lada wyzwanie!

Pomaluj paznokcie wybierając kolor z palety pastelowego różu, czy beżu.

Postaw na jeden akcent w makijażu. Warto zwrócić się o profesjonalną poradę przed sesją do wizażystki. Dobierze mocniejsze kolory, aby podkreślić urodę i nie przesadzić.  Weź ze sobą puder i róż. Mogą się przydać. Masz ulubioną szminkę? Zaakcentuj nią całą stylizację.

 

Nie bój się obdarzyć fotografa zaufaniem. Wie, jak ustawić światło, abyś wyglądała jak najkorzystniej. Dlatego słuchaj i stosuj się do próśb w trakcie sesji, nawet jeśli poprosi Cię o wykonanie dziwnej pozy.

Jesteś gotowa? Baw się dobrze!

*********

Autorka porad: Aga Tarajko-Bąk Fotorelacje – Aga jest FOTOKREATORKĄ MAREK OSOBISTYCH. Pomaga kobietom budować ich marki osobiste od strony wizualnej. Jeśli chciałabyś dowiedzieć się więcej, jak wygląda sesja u Agi, jak wspiera i pomaga przygotować się do sesji wizerunkowej zapraszamy do kontaktu z Agą.

 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”