Beata Wojtylak – wywiad z kobietą biznesu

19 cze 2024 | KOBIETY I ICH BIZNESY | 0 komentarzy

Jej serce bije dla architektury i designu. Ma za sobą setki zrealizowanych projektów nie tylko prywatnych, ale również użyteczności publicznej, zarówno w kraju, jak i za granicą. Jest założycielką jednego z pierwszych sklepów internetowych w Polsce oferujących meble i dodatki do wnętrz. Spełnia marzenia klientów o pięknych, użytecznych i harmonijnych przestrzeniach. Mottem jej firmy jest „LILdesign – live in luxury”, czyli użytkowy luksus.

Beata, jak doszło do tego, że zdecydowałaś się założyć własny biznes? Co było Twoją motywacją?

W 2007 r. pojechałam do Chin i tam podjęłam decyzję, że nie chcę dla nikogo pracować, że chcę mieć własną firmę. Pracowałam w korporacji, a do Chin zostałam wysłana w nagrodę, za osiągnięcia w pracy. Byłam w klasztorze Shaolin i obserwowałam młodych chłopców, w zasadzie dzieci, którzy kształcili się na mnichów. Żyli tam w bardzo skromnych warunkach, ale mieli w sobie tyle pasji i tak wielką determinację do osiągnięcia celu, że mnie zainspirowali. Podjęłam decyzję, że chce mieć firmę związaną z branżą wnętrzarską. Po powrocie z Chin rzuciłam pracę, otworzyłam własną firmę i zaczęłam importować meble i artykuły dekoracyjne z… Chin właśnie ????.

Jakie korzyści przynosi Ci bycie aktywną i przedsiębiorczą kobietą?

Przede wszystkim, dzięki prowadzeniu własnego biznesu osiągnęłam niezależność finansową, a to pozwoliło mi spełniać swoje marzenia związane z podróżowaniem. Uwielbiam poczucie wolności i możliwość decydowania o sobie i swoim czasie pracy. Cenię sobie elastyczność i możliwość pracy online z dowolnego miejsca na ziemi. Cieszę się, że mogę się spełniać zawodowo i rozwijać.

Jak radzisz sobie z osiąganiem równowagi między pracą a życiem osobistym?

Pomimo że mam elastyczne godziny pracy, nie zawsze udaje mi się wygospodarować dla rodziny tyle czasu, ile bym chciała. Żyję bardzo aktywnie i mam sporo zajęć dodatkowych. Staram się jednak spędzać jak najwięcej czasu z mężem (dorosła córka żyje już własnym życiem). Brak czasu dla siebie na co dzień, nadrabiamy podczas częstych podróży ????.

Jak radzisz sobie ze stresem i presją, które często towarzyszą prowadzeniu własnego biznesu? Jakie techniki radzenia sobie ze stresem stosujesz?

Ćwiczę na siłowni – zmęczenie fizyczne oczyszcza mi umysł. Również tam rozprawiam się ze wszystkimi problemami, zostawiam złość, czy frustrację. Dodatkowo medytuję.

Jakie są Twoje ulubione aspekty prowadzenia własnego biznesu? Czy są jakieś wyzwania, które są dla Ciebie szczególnie inspirujące?

Przede wszystkim poczucie wolności zawodowej i możliwość zarządzania swoim czasem pracy. Każde nowe zlecenie jest dla mnie wyzwaniem. Cudowne w mojej pracy jest to, że żaden projekt nie jest taki sam, dzięki czemu cały czas się rozwijam i uczę. Często również podróżuję za granicę na targi branżowe lub wyjeżdżam na szkolenia do producentów ceramiki – dzięki temu jestem na bieżąco z najnowszymi trendami i zmieniającym się rynkiem.

Jak dbasz o rozwój swoich umiejętności i wiedzy w kontekście prowadzenia biznesu? Jakie źródła inspiracji i edukacji Cię inspirują?

Współpracuję z dużymi firmami z branży. Biorę udział w organizowanych przez nie szkoleniach w kraju i za granicą. Uczestniczę w najważniejszych imprezach branżowych i targach w Mediolanie, na których prezentowane są najnowsze trendy. Zarówno szkolenia produktowe, jak i wyjazdy na targi są dla mnie kopalnią wiedzy i inspiracji.

Jakie umiejętności uważasz za kluczowe dla sukcesu w prowadzeniu własnego biznesu?

Determinację, elastyczność, samodzielność, samodyscyplinę, umiejętność radzenia sobie ze stresem, szybkiego podejmowania decyzji i działania w dynamicznym środowisku biznesowym, umiejętność słuchania i budowania relacji, umiejętność motywowania, inspiracji i kierowania zespołem, umiejętność zarządzania czasem.

Co sprawia, że jesteś dobra w tym, co robisz?

Kocham swoją pracę i wkładam w nią dużo serca. Każdego klienta traktuję indywidualnie. Nie wierzę w podejście „jedno rozwiązanie dla wszystkich”. Każdy klient i każda przestrzeń są unikalne. Dlatego moja praca opiera się na słuchaniu potrzeb klienta, zrozumieniu jego stylu życia i dopasowaniu projektu do jego wymagań. Efektem są piękne i funkcjonalne wnętrza odzwierciedlające marzenia moich klientów. Najlepszą rekomendacją mojej pracy są polecenia i powracający klienci.

Dziękuję bardzo.

Jeśli zainteresował, a może nawet zaintrygował Cię wywiad z Beatą, zapraszam  serdecznie do przeczytania jej szpilkowej wizytówki tutaj.

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”