Anna Strzelecka – wywiad z kobietą biznesu

26 cze 2024 | KOBIETY I ICH BIZNESY | 0 komentarzy

Dyrektor oddziału Polska w Briothermxps, która zmienia oblicze branży budowlanej! Od technika handlowca do lidera z wizją, nieustannie rozwija swoje umiejętności studiując biznes międzynarodowy na MBA i wprowadzając innowacyjne produkty na rynek. Jej determinacja i pasja doprowadziły do wielu sukcesów, a wizja ekologicznej przyszłości budownictwa napędza do działania.

Aniu, pamiętasz, w jaki sposób zarobiłaś swoje pierwsze pieniądze i na co je przeznaczyłaś?

Bardzo wcześnie urodziłam moje dwie córki i nie miałam możliwości zaraz po skończeniu szkoły średniej pójść na studia. Swoje pierwsze zarobione pieniądze przeznaczyłam na poszerzenie swojej wiedzy i właśnie zapisałam się na studia. Najpierw licencjat, później magister, a następnie studia podyplomowe.

Jak doszło do tego, że zdecydowałaś się założyć własny biznes? Co było Twoją motywacją?

Od 11 lat prowadzę w Polsce oddział rumuńskiego producenta materiałów izolacyjnych. Wcześniej pracowałam w branży recyklingowej, jednak w upadającej firmie zabrakło dla mnie miejsca. Właśnie wtedy pojawiła się szansa nawiązania współpracy z obecnym pracodawcą. Pamiętam, że było to ogromne wyzwanie, wprowadzenie na rynek materiałów budowlanych, produktu rumuńskiego, pozyskanie partnerów do współpracy, prowadzenie oddziału, sprzedaż – ale ja miałam motywację, pragnęłam czegoś więcej, być jedną z niewielu kobiet, na tamten moment w tej branży, dobrze zarabiać i być kobietą biznesu.

Jakie umiejętności uważasz za kluczowe dla sukcesu w prowadzeniu własnego biznesu?

Kiedyś ktoś mnie zapytał, jaką dałabyś radę kobiecie, która chce zacząć swój biznes, powiedziałam wtedy – BĄDŹ ODWAŻNA I NIE COFAJ SIĘ!

Jakie cele stawiasz przed sobą i swoim biznesem? Jak je realizujesz?

Na tę chwilę moim celem jest wprowadzenie naszych produktów do social mediów. Uważam, iż w dzisiejszych czasach należy się nad tym pochylić, ponieważ nasze pokolenie, ale przede wszystkim kolejne pokolenia, całą uwagę poświęcą internetowi. Realizacja tego założenia to przede wszystkim dokształcanie się, poznawanie nowych możliwości, szkolenia, a potem wdrażanie wiedzy na platformach do tego dedykowanych.

Jakie działania podejmujesz, aby utrzymać się konkurencyjną w dynamicznym środowisku biznesowym?

Mówią, że „konkurencja nie śpi”, a my dążymy do tego, żeby być zawsze przynajmniej o krok przed nią. Naszym celem jest poszerzanie asortymentu. Jesteśmy innowacyjną firmą i obserwując zmieniający się świat, staramy się wprowadzać na rynek budowlany coraz to nowsze rozwiązania. Przykładem jest wprowadzenie materiałów termoizolacyjnych z najniższym na tę chwilę parametrem współczynnika przewodzenia ciepła LAMBDA 0,026. Współczynnik ten powoduje najlepszą izolacyjność materiału na rynku, a co za tym idzie – oszczędności.

Czy miałaś mentora lub kogoś, kto był Twoją inspiracją w biznesie? Jak ta osoba wpłynęła na Twój rozwój zawodowy?

Oczywiście w trakcie mojego rozwoju osobistego uczestniczyłam w wielu szkoleniach, online, offline oraz miałam mentorów. Byli nimi m.in.: Mateusz Grzesiak i Kamila Rowińska, których obserwuję do dzisiaj. Zarówno Kamila, jak i Mateusz mieli ogromny wpływ na mój rozwój. Kamila jako prekursorka szkoleń i kobieta niezależna wzmocniła mnie w przekonaniu, że mogę osiągnąć wszystko, czego chcę, być kobietą biznesu, silną i niezależną, natomiast Matusz ugruntował moją wiedzę z zakresu psychologii pracy z ludźmi, technik wpływu, ale również relacji zarówno w biznesie, jak i w życiu rodzinnym, czyli tzw. work-life balance.

Jak radzisz sobie z osiąganiem równowagi między pracą a życiem osobistym?

Koncepcja work-life balance, która zakłada równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym ma dla mnie ogromne znaczenie. Staram się wyraźnie oddzielać pracę od czasu wolnego i konsekwentne dbać o to, by pierwsza z tych sfer życia nie zdominowała drugiej. Mamy również umowę z moją rodziną, że jeśli któreś z nas zaczyna przynosić pracę do domu, to natychmiast o tym rozmawiamy i staramy się ten temat rozwiązać, aby móc w spokoju odpoczywać. Jestem aktywna fizycznie, jeżdżę na rowerze, pływam, czasem biegam – co pozwala mi uwolnić emocje i pozbyć się stresu.

Jakie sukcesy osiągnęłaś dotychczas w swoim biznesie, z czego jesteś najbardziej dumna?

Moim największym sukcesem jest wprowadzenie na rynek materiału budowlanego rumuńskiej firmy. Zbudowanie sieci dystrybucji opartej na relacjach i zaufaniu. Każdego z moich klientów/dystrybutorów znam osobiście, co daje mi ogromną przyjemność z tego, co robię, ponieważ relacje w mojej firmie są dla mnie najważniejsze. Uważam, że ogromna determinacja doprowadziła mnie do miejsca, w którym teraz jestem – firma bardzo dobrze prosperuje, co udowadnia wzrost sprzedaży, a ja osiągnęłam swój cel i mogę się nazywać bizneswoman. Mogę z radością powiedzieć, że jestem z siebie dumna!

Dziękuję bardzo.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o Annie, zapraszam Cię na jej szpileczkową wizytówkę tutaj.

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”