Mastermind jako narzędzie biznesowe

1 gru 2022 | BUSINESS & LIFE, Z ŻYCIA CZERWONEJ SZPILKI | 0 komentarzy

Miałaś kiedykolwiek do czynienia z mastermindem?

W obecnych czasach przedsiębiorca mierzy się z wieloma wyzwaniami, które pojawiają się na drodze do sukcesu. Prowadząc firmę poza wiedzą specjalistyczną, na której oparłaś swój biznes, potrzebujesz również wiedzy z zakresu zarządzania finansami, marketingu, sprzedaży, zatrudniania pracowników, współpracy z kontrahentami oraz urzędami i jeszcze wielu innych tematów.

Książki, szkolenia i warsztaty są na tej drodze jak najbardziej pomocne i mogą wesprzeć Cię w dążeniu do zamierzonych celów, ale wsparcie osób, które borykają się z podobnymi problemami może być o wiele bardziej pomocne. 

Samotność przedsiębiorcy doskwiera wielu kobietom prowadzącym własną firmę. Masz wówczas poczucie, że ze wszystkimi problemami zostałaś jeden na jeden, a bliskie otoczenie nie jest w stanie Cię wesprzeć w tym zakresie i udzielić Ci odpowiedniego wsparcia. 

Czy to oznacza, że przedsiębiorczość = samotność w działaniach?

Oczywiście, że NIE!

Szukając wsparcia w prowadzeniu działalności warto rozejrzeć się za takim narzędziem biznesowym jak mastermind.

 

 

Czym jest zatem mastermind?

Koncept mastermindu pojawił się na początku XX wieku i został sprecyzowany przez Napoleona Hilla, który jest uznawany za twórcę danego konceptu. Hill pisał, że mastermind jest synergią umysłów, połączeniem doświadczenia i wiedzy kilku osób, w wyniku czego tworzą się nowe pomysły i rozwiązania o wiele lepszej wartości.

Mastermind jest formą współpracy osób z podobnymi zainteresowaniami i problemami, które spotykają się (offline lub online) regularnie w celu rozwijania własnych przedsiębiorstw, rozwiązania problemów, uzyskania wsparcia lub podzielenia się wiedzą z uczestnikami grupy.

Mastermindy mogą być różnej tematyce: poświęcone wdrażaniu nowego projektu w życie, zatrudnieniu pracowników i pracy z zespołem lub wybraniu nowych kierunków rozwoju na rynku.

Jakie są zatem zalety mastermindów:

  • wsparcie od osób, które znajdują się w podobnej sytuacji zawodowej oraz zmagają się z podobnymi wyzwaniami;
  • nowe pomysły na rozwiązanie problemu, jest to niezwykle skuteczne narzędzie gdyż każda osoba patrzy na różne sytuacje poprzez pryzmat swojego doświadczenia i dotychczas zdobytej wiedzy, co oznacza, że wiele osób może mieć wiele różnych pomysłów na rozwiązanie tego samego problemu;
  • zasoby, jak się mówi “co dwie głowy, to nie jedna”, świetnie to się sprawdza w mastermindach, podczas sesji możemy zasięgnąć opinii i wiedzy osób z innych branży, albo nawet skorzystać z nawiązanych relacji podczas spotkania w celu rozwoju własnego biznesu.
  • networking, czyli szansa na poznanie nowych przedsiębiorców, nawiązanie z nimi kontaktu oraz możliwa współpraca w przyszłości. 

 

 

Mastermind – to przestrzeń / grupa wsparcia do ciągłego rozwoju i doskonalenia siebie i swojego biznesu. Można to nazwać “radą dyrektorów”, podczas której ważne decyzje są podejmowane po przeanalizowaniu wszystkich słabych i mocnych stron. Standardowo w mastermindach bierze udział od 4 do 8 osób, najlepiej gdy do jednej grupy należy przedsiębiorcy z różnych dziedzin, ale na podobnym etapie rozwoju własnego biznesu.

Nie do końca będzie skuteczna grupa, w której połowa uczestników będzie miała mini-biznes, który dopiero co się otworzył, a połowa będzie zarządzała własnym imperium. Doświadczenie oraz potrzeby tych 2 grup są zupełnie różne i mastermind może nie przynieść oczekiwanego rezultatu dla części osób. 

Jedna sesja masterminadowa może trwać od 2 do 4 godzin w zależności od wielkości grupy oraz omawianych tematów. Średnio na omówienie 1 pytania/problemu jest przeznaczone 20-40 minut, następnie są wyciągane wnioski oraz robione podsumowanie. 

Każdy uczestnik mastermind nie tylko “bierze” dla siebie nowe pomysły, ale również dzieli się swoim doświadczeniem podczas omawiania innych przypadków.

Mastermind – to wymiana wiedzą, doświadczeniem i wsparciem.

W chwili obecnej edukacja coraz bardziej przenosi się w obszar online i mastermindy nie są wyjątkiem od reguły.

W czerwonej Szpilce również zaczynamy aktywnie działać w ramach mastermindów i pierwszy już w tym tygodniu odbył się dla uczestniczek szkolenia “10 kroków do biznesu Twoich marzeń”. Wszystkie uczestniczki spotkania są zachwycone tym formatem współpracy i rozwoju i na pewno będzie on elementem naszych szkoleń oraz współpracy z klubowiczkami już w najbliższej przyszłości.

Jeżeli Ty również chciałabyś dołączyć do szkolenia “10 kroków do biznesu Twoich marzeń”, to masz możliwość zrobić to w cenie promocyjnej jeszcze do wtorku, 6.12. 

Kolejna edycja odbędzie się dopiero w przyszłym roku i na pewno będzie droższa 🙂

Sprawdź szczegóły szkolenia już teraz.

A jeśli uważasz, że to szkolenie jeszcze nie jest dla Ciebie – dołącz do najbliższego networkingu Czerwonej Szpilki online z elementami mastermindu i wypróbuj ten format dla siebie.

 

O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”