Joanna Bury-Kaczmarczyk – wywiad z kobietą biznesu

28 lut 2024 | KOBIETY I ICH BIZNESY | 0 komentarzy

Wykorzystuje produkty rękodzielnicze, najwięcej czasu spędza na targach i jarmarkach, a jej misją jest niesienie radości obdarowywanym i obdarowującym. Jest zawodową kompozytorką! Komponuje niespotykane zestawy prezentowe na każdą okazję, na zamówienia indywidualne i firmowe. Dzięki Idea Gift – firmie Joanny, odzyskujesz czas przeznaczany na niełatwe wybory prezentowe i możesz poświęcać go rodzinie lub ulubionym zajęciom.

 

Joanno, jak doszło do tego, że zdecydowałaś się założyć własny biznes? Co było Twoją motywacją?

 

Pomysł na stworzenie IDEA GIFT wziął się z potrzeby. Poszukiwałam prezentu, wyjątkowego, niebędącego masową produkcją. Po dość długich poszukiwaniach trafiłam na produkt rękodzielniczy. Prezent był wyjątkowy, trafiony i dał dużo radości. Historia powtórzyła się kilkukrotnie. Wtedy pomyślałam: “Czy to nie jest droga, którą chciałabym pójść w zawodowym życiu?”. Przez prawie 5 lat budowałam firmę w głowie, aż marzenia stały się rzeczywistością. Zaczęłam odwiedzać targi rękodzielnicze, bazarki, jarmarki, na których poznawałam i nadal poznaję fantastycznych utalentowanych twórców. Tak też, między innymi, buduję swoją bazę inspiracji prezentowych. Wierzę, że to, co robię na co dzień, pomaga i upraszcza życie moich klientów. To, w jaki sposób sprzedaję prezenty, opiera się na kreatywnej współpracy z rękodzielnikami. Każdy ze stworzonych zestawów jest unikatowy, ponieważ nie sposób wyprodukować dwóch identycznych produktów rękodzielniczych.

 

Jakie korzyści przynosi Ci bycie aktywną i przedsiębiorczą kobietą?

 

Przede wszystkim daje mi to niezależność. Sama decyduję, jak i kiedy pracuję. Mam stały kontakt z ludźmi, którzy doceniają moją pracę, co mnie uskrzydla i daje energię do działania. Ponadto rozwijam się mentalnie w jednej z najlepszych grup przedsiębiorczych kobiet. Czerwona Szpilka uczy mnie jak prowadzić biznes, jak pozyskiwać klientów, jak podążać za ciągle zmieniającą się technologią, jak zatrzymać się, żeby przyśpieszyć w rozwoju mentalnym i biznesowym.

 

Jak radzisz sobie z osiąganiem równowagi między pracą a życiem osobistym?

 

Jako mama dwójki dzieci pracująca w domu, musiałam nauczyć się organizować czas w pracy i czas rodzinny. Czasami bywa, że etat Mama wygrywa i praca musi poczekać. Dosyć często prowadzę „biuro na kolanie” w oczekiwaniu pod salą zajęć dzieci, ale wygrywa dobra organizacja, ustalenie codziennych zadań do wykonania i bycie elastycznym.

 

Jakie są Twoje plany rozwoju biznesu w przyszłości? Gdzie widzisz swoją firmę za pięć lat?

 

Moje dotychczasowe działania nadały kierunek, w którym chcę rozwijać biznes. Współpracuję z klientami biznesowymi, którzy poszukują nietuzinkowych upominków dla swoich pracowników, kontrahentów, z okazji urodzin firmy, czy też świąt. Współpracuję też z ekspertami od organizacji eventów, gdzie przygotowuję, inspiruję, polecam małe upominki w podziękowaniu dla gości za ich przybycie. Świadczę też usługi składania i przygotowywania zestawów konferencyjnych. Wszystkie moje aktywności pozwalają klientom zaoszczędzić czas, który mogą przeznaczyć na rozwój swojej firmy, spędzenie czasu z rodziną, czy hobby.

 

Jakie narzędzia i strategie marketingowe stosujesz, aby promować swoją markę i zdobywać nowych klientów?

 

Przede wszystkim staram się być widoczna tam, gdzie są moi klienci i tam, gdzie mogą zostawić swoją opinię, a nowi mogą mnie zauważyć i nawiązać współpracę. Tak się składa, że jestem świetną ekspertką w tworzeniu personalizowanych zestawów prezentowych. Świat cyfrowy pod tym kątem jest bardzo fajnie rozwinięty. Korzystając z takich aplikacji jak Linkedin, Facebook, Instagram, mogę nie tylko kierować swoją ofertę do potencjalnych klientów, ale też nawiązywać współpracę z rękodzielnikami i małymi manufakturami. Zawsze staram się w następnym kroku nawiązać relacje bezpośrednie albo porozmawiać podczas spotkania osobistego lub wirtualnej kawy, by móc jak najlepiej zbadać potrzeby klienta.

 

Jak dbasz o rozwój swoich umiejętności i wiedzy w kontekście prowadzenia biznesu? Jakie źródła inspiracji i edukacji Cię inspirują?

 

Przed stworzeniem IDEA GIFT pracowałam na etacie w kilku firmach handlowych, gdzie o rozwój moich umiejętności dbał pracodawca. Przechodząc na swoją działalność, szybko zrozumiałam, że to ja muszę zadbać o to, aby nabrać nowych umiejętności, chociażby w prowadzeniu swojego biznesu. Pomogła mi w tym Czerwona Szpilka. Po przystąpieniu do Klubu otrzymałam wsparcie w postaci programu „10 kroków do biznesu Twoich marzeń”, z którego dowiedziałam się, jak tworzyć markę osobistą, czy jakie sprawdzone źródła wybrać do promowania biznesu. Poznałam też wspaniałe mentorki, które pomogły mi zbadać dokładnie klienta docelowego i tworząc raport strategii monetyzacii mojej wiedzy, zadbały o mój wewnętrzny mindset, który pozwala mi działać zgodnie ze swoimi zasadami i na spokojnie łączyć pracę z życiem codziennym.

 

Czy współpracujesz z innymi przedsiębiorcami lub organizacjami? Jakie korzyści przynosi Ci taka współpraca?

 

Codziennie współpracuję z małymi manufakturami i rękodzielnikami, którzy tworzą nietuzinkowe produkty – od rozkosznych słodyczy, biżuterię, świece, produkty delikatesowe, ceramikę, asortyment dekoracyjny, czy asortyment papierniczy. Rozmowa z artystami, którzy tworzą, mają ogromną pasję, jest zawsze bardzo wyjątkowa. Z kolei po drugiej stronie jest klient, który potrzebuje czegoś oryginalnego, co będzie mogło go wyróżnić podczas wręczania prezentu. I to połączenie jest pracą moich marzeń.

 

Jaka decyzja była dla Ciebie najtrudniejsze w ciągu ostatnich lat? Jak doszłaś do tej decyzji?

 

Zagłębiając się w świat social mediów i rozpisując swój biznesplan, odniosłam wrażenie, że kontakt z klientem będzie się odbywał tylko i wyłącznie online, że zbuduję markę, która będzie sprzedawać poprzez e-sklep i Instagram. Może to nie była najtrudniejsza decyzja, ale była to decyzja bardzo świadoma – mianowicie, że kontakt z klientem musi odbywać się osobiście, nawet „wirtualne kawy” to jest rozmowa tu i teraz, świadome poznanie potrzeb klienta pozwala na zdecydowanie lepszą realizację zamówienia. Nie zapominajmy, że po drugiej stronie zawsze jest człowiek. 

 

Co byś chciała przekazać osobom, które Cię jeszcze nie znają i nie wiedzą, czy współpraca z Tobą jest im potrzebna? 

 

Moją misją jest upraszczanie życia klientom, dostarczając spersonalizowane zestawy prezentowe szyte na miarę potrzeb. Wyróżniam się indywidualnym podejściem do każdego klienta, holistycznie podchodzę do świadczenia usług, czy to prezentowych (od wywiadu, przez dobór produktów, propozycje, kompozycje, zapakowanie i dostarczenie pod wskazany adres), czy też usług polegających na przygotowaniu komponentów na konferencje, szkolenia. Współpraca ze mną przynosi wiele korzyści. Są nimi na przykład: zaoszczędzony czas, który można przeznaczyć na realizację innych planów, wyróżnienie się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi prezentami w oczach klientów, budowanie poprawnych relacji ze swoimi pracownikami – doceniając ich zaangażowanie poprzez obdarowywanie ich wyjątkowymi upominkami.

 

Dziękuję bardzo.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Joannie zajrzyj na jej szpilkową wizytówkę tutaj tutaj



O CZERWONEJ SZPILCE

Czerwona Szpilka to firma, która łączy w sobie Kobiecy Klub Biznesowy, Butikową agencję marketingową– Czerwona Szpilka Media, Dział eventowy – Czerwona Szpilka Events.

Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym poprzez networking, programy edukacyjne oraz usługi dla biznesu.

 

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowy rozdział e-booka: “Siła networkingu”.

Kategorie

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZPILKOWY NEWSLETTER

Zapisz się na nasz newsletter i pobierz darmowy rozdział e-booka:

 “Siła networkingu”