Kilka sekund. Czasami tylko tyle wystarczy, by klient wyrobił sobie zdanie o Twojej marce. Wręcz mu nieprofesjonalnie wyglądającą wizytówkę czy ulotkę, a być może już nigdy do Ciebie nie wróci. I odwrotnie – świetnie przygotowane materiały pomogą Ci otworzyć niejedne drzwi. Dowiedz się, jak o nie zadbać.
Wizerunek Twojej firmy to waluta, której nie sposób przecenić. Sposób, w jaki komunikujesz się ze światem i prezentujesz mu swoje zalety oraz wartości, może być ważnym czynnikiem przewagi konkurencyjnej. Wyobraź sobie, że dostajesz wizytówki od dwóch stylistek. Jedna z nich wręcza Ci piękną, elegancką wizytówkę, wydrukowaną na luksusowym papierze. Druga – cienką kartkę z byle jak nadrukowanymi danymi kontaktowymi. I mimo, że obie mają podobne kompetencje, prawdopodobnie zdecydujesz się na współpracę z pierwszą stylistką, prawda?
Przez ten sam pryzmat potencjalni klienci postrzegają Twoją działalność. Dlatego właśnie warto poświęcić trochę czasu, by opracować jak najlepsze materiały graficzne. Potraktuj je jako inicjalny punkt styczności z Twoją marką i pamiętaj – masz tylko jedną szansę, by zrobić doskonałe pierwsze wrażenie.
Dobre materiały graficzne, czyli jakie?
Od czego zacząć? Oczywiście od koncepcji. Zastanów się, jakiego rodzaju materiałów potrzebujesz: czy będą to wizytówki, ulotki, plakaty, a może papier firmowy? Każda z tych form kieruje się własnymi prawami i pełni inną funkcję. Zgodnie z nią stwórz projekt, pamiętając jednocześnie o spójności z pozostałymi elementami Twojej identyfikacji wizualnej. Oznacza to, że jeśli logo Twojej firmy jest utrzymane w nowoczesnym stylu i naturalnej kolorystyce, wizytówki czy inne materiały powinny temu odpowiadać. Jeśli z kolei komunikujesz się z barokowym przepychem, nie zda egzaminu minimalistyczna ulotka.
Problem pojawia się, gdy Twoje umiejętności graficzne, mówiąc krótko, nie powalają. Bo przecież wcale nie musisz się na tym znać! Zachęcamy do skorzystania z usług profesjonalistów. Jak masz już gotowy projekt to przyszedł czas na kolejnego Partnera – Drukarnię.
Pierwsze wrażenie jest tylko jedno
Oprócz standardowych materiałów firmowych dostępnych jest także wiele innych możliwości. Przy okazji różnorodnych eventów i akcji promocyjnych przydają się także m.in. rollupy, różnorodne opakowania prezentowe, foldery czy notesy. Jeśli przyłożysz się do ich stworzenia, masz szansę zwiększyć rozpoznawalność swojej marki oraz zyskać klientów. Jak już wiesz, działa to w dwie strony – słabe materiały wyrządzą więcej szkody niż pożytku.
Twój wizerunek jest nieodłączną częścią marki. Możesz być najlepsza w swoim fachu i dostarczać najlepszą wartość klientom, jeśli jednak odpowiednio tego nie zaprezentujesz – pochłonie Cię morze konkurencji. Wyróżnij się! Następnym razem, gdy weźmiesz udział w networkingowym spotkaniu Czerwonej Szpilki, z dumą wręcz nam wizytówkę, która zaprze dech w piersiach. Zrób perfekcyjne pierwsze wrażenie!
Pssst! Sprawdź, kiedy odbędzie się najbliższe spotkanie z cyklu “Czerwona Szpilka w Mieście” i koniecznie bądź razem z nami!