Anna Płusa

Ekspert ds. sprzedaży e-commerce na zagranicznych marketplace’ach

Anna Plusa iGlobal

POZNAJMY SIĘ:

Anna Płusa

iGlobal

+48 693 070 472

MOJE PROFILE:     

Z sukcesem łączy dwa światy – korporacyjny i przedsiębiorczyni. Zdobyła międzynarodowe uznanie w branży e-commerce, w której od 2012 roku prowadzi własną działalność na marketplace’ach takich jak: Amazon, eBay, Kaufland, czy Cdiscount. Swoją wiedzą dzieli się podczas szkoleń, a także, wprowadzając polskie firmy na te platformy. Wierzy w siłę globalnego handlu, a napędza ją poczucie, że jej praca przynosi wartość dla ludzi w całej Europie.

Jej początki w branży były pełne determinacji i pasji. Swoją przygodę z biznesem zaczynała uzbrojona w marzenia, a ponieważ nie pochodzi z rodziny przedsiębiorców, nie miała ani wiedzy, ani wsparcia mentalnego, które ułatwiłyby jej, chociażby pierwsze kroki w świecie handlu. Jedynym, czym wtedy dysponowała, było wsparcie życiowego partnera i wspólna wizja tego, co chcą osiągnąć. Pierwsze kroki w świecie e-commerce postawili 12 lat temu. Pełni entuzjazmu, ale i niepewności rozpoczęli sprzedaż na eBayu. Jak sama mówi, były to czasy prawdziwego “dzikiego zachodu” – minimalna konkurencja z nieograniczonymi możliwościami. Ich determinacja i ciężka praca szybko przyniosły efekty. Sprzedaż rozwijali w zawrotnym tempie i z każdym miesiącem byli coraz bliżej realizacji marzeń.

Po eBayu przyszła kolej na szersze działania. Weszli na takie platformy jak Amazon, Kaufland i Cdiscount, co pozwoliło na skalowanie biznesu i dotarcie do jeszcze większej liczby klientów. Chociaż początki były trudne, oni z determinacją i wspólnym celem, z dnia na dzień przekształcali marzenia w rzeczywistość. I tak krok po kroku, z dwojga osób bez doświadczenia, stali się ważnym graczem na arenie e-commerce.

W erze cyfrowej globalne platformy handlowe oferują nieskończone możliwości dotarcia do klientów na całym świecie, pozwalając na dzielenie się produktami z różnorodną społecznością. Każdy dzień przynosi nowe wyzwania i możliwości uczenia się, a dynamika rynku online nieustannie pcha do rozwoju i poszukiwania nowych rozwiązań – dlatego sprzedaż na marketplace’ach jest jej pasją. Wierzy w siłę globalnego handlu i możliwość tworzenia trwałych relacji z klientami na różnych rynkach. Wie, że za każdym kliknięciem, zakupem czy recenzją kryje się prawdziwa osoba, która dokonała wyboru, korzystając z jej oferty – właśnie to uczucie, że wykonywana przez nią praca przynosi wartość dla ludzi w całej Europie, napędza ją do działania w świecie e-commerce.

Anna jest kobietą, która z sukcesem łączy dwa światy – korporacyjny i przedsiębiorczości. Jest przedsiębiorczynią i Kierowniczką Działu Planowania i Analiz. Jako założycielka i właścicielka firmy specjalizującej się w sprzedaży na zagranicznych marketplace’ach, zdobyła międzynarodowe uznanie w branży e-commerce. Z wykształcenia magister inżynier Technologii Chemicznej, swoją pracę zawodową zaczynała w dziale zakupów międzynarodowej firmy, gdzie wspinała się po szczebelkach kariery – od specjalisty po kierownika działu zakupów. Była odpowiedzialna za tworzenie oraz wprowadzanie na rynek produktów pod własną marką: od suplementów diety i produktów spożywczych, poprzez kosmetyki i środki czystości.

Zresztą nie tylko wprowadzała na rynek nowe produkty, lecz także troszczyła się o nie przez cały cykl ich życia, precyzyjnie analizując sprzedaż, pilnując stanów magazynowych i zarządzając całą logistyką – od zamówienia produktów, aż po dostarczenie do magazynu. Ściśle współpracowała z laboratoriami w celu tworzenia przemyślanych, skutecznych receptur. Pracowała z grafikami, by zaprojektować opakowania. Odpowiedzialna była również za tworzenie etykiet produktów, pozyskiwała nowych dostawców z Europy i Dalekiego Wschodu, negocjowała ceny i warunki współpracy, a także odpowiadała za cały proces logistyczny wraz z odprawami celnymi.

Jako Kierownik Działu Planowania i Analiz zajmuje się projektowaniem katalogów pod względem ofert, cen, marży i układu produktów na stronach dla 7 rynków europejskich. Przygotowuje forecast pod kątem ofert oraz zajmuje się raportowaniem i analizą sprzedaży. Od 2012 roku z sukcesem prowadzi własną działalność w branży e-commerce. Prowadzi sprzedaż na zagranicznych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Kaufland czy Cdiscount, a także rozwija handel pod marką własną. Swoim doświadczeniem na zagranicznych marketplacach dzieli się podczas szkoleń oraz wprowadzając polskie firmy na te platformy. Jednocześnie – wykorzystując nabyte doświadczenie, znajomość sekretów sukcesu i nauki płynące z porażek – rozpoczęła pisanie e-booków oraz planuje tworzyć kursy online.

Z jej osiągnięć niełatwo jest wybrać tylko kilka, jednak na pierwszym miejscu stawia prowadzenie własnej działalności, podczas której wraz z życiowym partnerem stawiają czoła wyzwaniom na największych globalnych platformach sprzedażowych.

Dumna jest także ze swojej eksperckości w zakresie marketplace, a także z utworzenia i wprowadzenia na rynek produktów pod marką własną. Anna nieustannie poszukuje możliwości. Jest przekonana, że przedsiębiorstwo, które nie sięga po nowe rynki, zatrzymuje się w rozwoju, a co gorsza, pozostawia niezagospodarowane miejsce tym, którzy gotowi są wyjść poza granice swojego kraju. Uważa, że w erze globalizacji i nieustannych zmian nie może pozwolić sobie na stagnację.

Sobie sprzed lat zaleciłaby wierzyć w siebie z całego serca, nawet wtedy, kiedy poczuje się zagubiona i mała w świecie pełnym wielkich wyzwań. Przypominałaby, że ma w swoim wnętrzu niegasnący ogień determinacji i pasji oraz że ten ogień zawsze będzie rozjaśniał jej drogę. Nakłaniałaby siebie do braku lęku przed popełnianiem błędów, co na pewno się przydarzy, bo każdy z nich będzie cenną lekcją, która uczyni ją mądrzejszą i bardziej odporną, a trudne chwile, które napotka, będą testem siły i okazją do wzrostu. Poprosiłaby siebie o miłość do każdego dnia tej podróży. Nie tylko za osiągnięcia i sukcesy, ale także za małe chwile radości, drobne kroki naprzód i nawet za przeszkody, które wydają się nie do pokonania, ponieważ to one uczynią życie pełniejszym i głębszym. Przekazałaby też sobie mnóstwo wiary we własne możliwości, życzyłaby odwagi i samozaparcia.

W biznesie ceni przede wszystkim autentyczność i transparentność. Uważa, że w świecie, gdzie relacje i zaufanie stanowią klucz do sukcesu, należy być otwartym wobec swoich partnerów, klientów i pracowników – to fundament trwałego rozwoju. Kolejną wartością jest dla niej innowacyjność. Biznes, który się nie rozwija, staje się przestarzały. Pasja do odkrywania nowych rozwiązań, wprowadzania innowacyjnych produktów i ciągłe poszukiwanie lepszych sposobów działania, napędzają ją każdego dnia. Docenia determinację i ciężką pracę. Wie, że świat biznesu nie jest łatwy i nie zawsze jest sprawiedliwy, ale zaangażowanie, wytrwałość i gotowość do stawiania czoła wyzwaniom robią różnicę. Dużą wagę przywiązuje również do współpracy. Wierzy, że prawdziwe osiągnięcia rodzą się z synergii umysłów i talentów. To wspólne cele, dzielenie się wiedzą i wzajemne wsparcie prowadzi do największych tryumfów.

Dążąc do realizacji marzeń, kieruje się pasją, determinacją, autentycznością i spójnością z własnymi wartościami, a ciągłe samodoskonalenie i rozwój osobisty stanowią dla niej kompas podczas każdego działania. Ponieważ jest mamą małego dziecka, jej dni wypełnione są obowiązkami i radościami macierzyństwa, co sprawia, że ma ograniczony czas na własne hobby, jednak kiedy znajduje wolną chwilę, z zamiłowaniem zanurza się w literaturę dotyczącą rozwoju osobistego. Uważa, że samodoskonalenie jest kluczem do pełniejszego życia. Inną jej pasją są podróże, w szczególności do Azji, której kulturę, kuchnię i niesamowite krajobrazy kocha i marzy o tym, by móc ją zwiedzać. Marzy także o wolności finansowej oraz spędzaniu jak największej ilości czasu z rodziną, ciesząc się wspólnymi chwilami i kreując wspomnienia na całe życie.

Dołączenie do klubu biznesowego dla kobiet Czerwona Szpilka było dla niej naturalnym krokiem w zawodowej i osobistej ścieżce rozwoju. Wiedziała, że jest to miejsce, gdzie może spotkać inspirujące kobiety, które tak jak ona są pasjonatkami biznesu, rozwoju i chcą osiągnąć w życiu coś więcej. Innym kobietom życzy przede wszystkim siły i determinacji w dążeniu do swoich celów, niezależnie od tego, jak wielkie lub małe by one nie były.

Anna Płusa Warszawa
Masz pytanie? Chcesz, aby Anna Płusa podzieliła się swoją ekspercką wiedzą na najbliższym spotkaniu klubowym? Napisz do nas i powiedz nam o swoich pomysłach na współpracę z Anną!

Dołączenie do Klubu będzie Twoją najlepszą inwestycją, która przyczyni się do wzniesienia Twojego biznesu na wyższy poziom. Każda z nas kobiet, które pragną zostawić swój ślad na tym świecie, chcą więcej i lepiej. Więcej klientów, lepszy komfort życia, rozwijającą się firmę. Aby to uczynić potrzeba wioski kobiet, które będą stały za nią murem i wskażą właściwy kierunek.
Tym właśnie jest Klub Czerwonej Szpilki.

NAPISZ DO NAS, aby poznać szczegóły Twojego udziału w Klubie.

All rights reserved Czerwona Szpilka Magdalena Szewczuk 2019-2022 | Project design SHABLON