Jesteś produktem.
Tak, dobrze przeczytałaś – jesteś produktem, który trzeba reklamować i monetyzować, żeby odnieść sukces, pomnażać dochody i z łatwością nawiązywać relacje biznesowe. Z kolei, by się dobrze sprzedawać, MUSISZ zadbać o wizerunek. Jak Cię widzą, tak Cię piszą – ta krótka życiowa prawda nie odnosi się do płytkości ludzkiej natury, ale do bezwarunkowej reakcji na piękno i estetykę. Twój mózg automatycznie łączy atrakcyjny widok z pozytywnymi emocjami – fascynacją, spokojem, zaufaniem i poczuciem zadowolenia.
Jak przygotować się do spotkania networkingowego?
Jest kilka rzeczy, na które musisz zwrócić szczególną uwagę i nie, nie jest to droga kreacja, czy gruby portfel, ale outfit dopasowany do okoliczności i charakteru Twojego biznesu, profesjonalizm połączony ze swobodą i pewnością siebie, a zaraz za nimi kreacja budząca zaufanie do Ciebie, jako przedstawiciela określonego zawodu. Co jeszcze? Komunikacja niewerbalna, świadomy uścisk dłoni, patrzenie w oczy, uśmiech, papierowe wizytówki, autoprezentacja, komunikacja werbalna i bardzo ważne – podtrzymanie relacji.
Outfit na spotkanie networkingowe
Swobodna, ale biznesowa stylizacja, budząca zaufanie, adekwatna do miejsca i okoliczności. Inaczej ubierzesz się na networkingowe śniadanie, inaczej na bal, ale w obu przypadkach postaraj się zachować swój styl. Dzięki takiemu zabiegowi będziesz pewna siebie i w dobrym nastroju, co przełoży się na jakość Twoich działań. Zwróć uwagę na dodatki – torebkę, buty, pasek czy biżuterię – ich stan może dodać Ci 10 punktów lub stać się gwoździem do trumny.
Komunikacja niewerbalna
- Uśmiech. Szczery uśmiech i otwartość to wartości, które szybko do Ciebie wrócą, w postaci dobrej energii. Pozytywne nastawienie i epatowanie dobrym humorem wzbudza powszechny entuzjazm i powoduje, że ludzie, myśląc o Tobie, również będą się uśmiechać.
- Patrzenie w oczy. Tego prawdopodobnie nie muszę tłumaczyć. Komunikacja wzrokowa z rozmówcą wzbudza zaufanie, pomaga się skupić i wczuć w sytuację nowej znajomej. Zapewni Ci to opinię osoby empatycznej i zainteresowanej. Patrzenie w oczy jest też niezbędne podczas poznawania nowej osoby i podawania ręki na powitanie. Można z nich wyczytać więcej niż z uściśnięcia dłoni.
- Uścisk dłoni. Zdarzyło Ci się podać komuś rękę i otrzymać w zamian coś, co przeciekło między palcami? Nie jest to przyjemne uczucie, tak samo, jak zbyt mocny, bolący uścisk, a dodatkowo wiele mówi o Twoim rozmówcy. Dzięki temu możesz określić charakter nowo poznanej osoby, jej życiową energię i przełożyć to na chęć nawiązania bliższej relacji.
- Papierowe wizytówki. Teraz Cię zaskoczę. Papierowe wizytówki mają się świetnie nawet w dobie cyfryzacji, social mediów i cyber życia. To nieodłączny element spotkań networkingowych, dzięki któremu łatwiej później połączyć osobę z rodzajem prowadzonej działalności. Jeśli jednak zapomnisz zabrać wizytówek, możesz posłużyć się telefonem i mediami społecznościowymi, ale tylko pod warunkiem, że są nienagannie prowadzone.
Jak mówić, żeby chcieli słuchać – komunikacja werbalna
Do tego elementu spotkania networkingowego powinnaś się szczególnie przygotować. Jeśli nie masz giętkiego języka, obycia towarzyskiego i trudno jest Ci wypowiadać się publicznie – ćwicz przed lustrem. Poznawanie nowych osób, które mogą mieć realny wpływ na Twoje dalsze życie, może onieśmielić największą gadułę. O czym musisz pamiętać? O SŁUCHANIU – więcej słuchaj niż mów, a poznasz swojego rozmówcę, dowiesz się, czy nadajecie na tych samych falach i w jaki sposób wasza relacja może zostać zmonetyzowana.
Autoprezentacja – kilka minut tylko dla Ciebie
Może Cię to przerażać, ale warto się przełamać i wykorzystać okazję do zaprezentowania się kilkudziesięciu osobom jednocześnie. Bądź przygotowana, napisz kilka najważniejszych zdań definiujących Ciebie i to, czym się zajmujesz, a w kilka minut osiągniesz więcej, niż w social mediach przez miesiące. W moim E-booku pt “Siła networkingu. Jak skutecznie nawiązywać relacje biznesowe. – znajdziesz dokładne wskazówki, co autoprezentacja powinna zawierać i jak się do niej przygotować.
Na zakończenie podpowiem Ci jeszcze kilka trików na podtrzymanie fajnej relacji biznesowej i prywatnej:
- do nowej znajomej odezwij się w ciągu maksymalnie 72 godzin – wysyłasz w ten sposób komunikat, że jesteś zainteresowana zacieśnieniem więzi,
- zrób to przez telefon, ewentualnie komunikator społecznościowy,
- umów się na kawę czy lunch,
Relacje biznesowe wyniesione ze spotkań networkingowych, są cennym elementem na Twojej drodze do celu, dlatego angażuj w nie czas i posiadane zasoby, a zwrócą Ci się wielokrotnie.
Kobiet, które wiedzą, co chcą osiągnąć, wspierają się w dążeniu do celów, dzielą wiedzą, doświadczeniem i niesamowitą energią. To Twój czas – czerp z energii grupy Czerwonej Szpilki!
Sprawdź gdzie możemy się spotkać.