Dlaczego lubimy tworzyć społeczności oraz kluby?

3 sierpień 2020 | CZERWONA SZPILKA RADZI | 0 komentarzy

Facebook, Instagram, Linkedin, blogi, grupy zamknięte – co łączy te strony? Gromadzą one społeczności. Powstają, osiągają swoje szczyty, a następnie z czasem przemijają. A jednak swego rodzaju fenomen portali społecznościowych od kilkunastu lat trwa w najlepsze. Nawet wtedy, gdy jeden z nich przeminie, na jego miejsce wchodzi kolejny i znów pojawia się szał dodawania znajomych! To skłania do refleksji.

Dlaczego tak lubimy społeczności?

Psychologowie mogliby odpowiedzieć na to pytanie niezwykle prosto: człowiek jest zwierzęciem stadnym. Warto jednak zagłębić się nieco w tę kwestię, ponieważ jest ona dużo bardziej złożona.

Przede wszystkim większość ludzi lubi i chce dzielić się z innymi informacjami. Jedni lubią rozpowiadać o tym, co ich spotkało dobrego w życiu, inni wolą się dzielić swoimi nieszczęściami. Są osoby, które chętnie dzielą się tym, co będą właśnie robiły lub spożywały i są osoby, które portale społecznościowe wykorzystują w bardziej wzniosłych celach, organizując akcje pomocowe i poszukiwawcze. A co najczęściej skłania nas do zapisania się do portali społecznościowych?

Rekomendacje

Najczęściej dany portal polecają nam znajomi. To właśnie dlatego, że „Ewa wrzuciła tam zdjęcia z wakacji”,  a „Wiktor z Anetą udostępnili dla znajomych film wideo ze ślubu”, zapisujemy się do danego portalu. Kolejną przyczyną są “śmieszne koty”, czyli zapisujemy się do danego portalu, aby mieć dostęp do relaksujących treści. Jeszcze inną przyczyną jest chęć zmiany. Chcemy znaleźć nową pracę, zaprezentować siebie i swoje umiejętności, znaleźć upragnioną miłość. Na portalach społecznościowych można pisać, oglądać, oceniać, komentować, kupować – to jest jak drugie życie.

Zalety/wady portali społecznościowych

Niewątpliwą zaletą portali społecznościowych jest fakt, że możemy mieć łatwy kontakt z bliskimi i niemal w czasie rzeczywistym dowiadywać się, co u nich słychać. Według niektórych, jednak jest to ogromna wada, ponieważ kontakt osobisty i telefoniczny zanika, staje się po prostu zbędny.

Dzięki portalom społecznościowym możemy również otaczać się ludźmi, myślącymi podobnie do nas, co może pozytywnie wpływać na naszą motywację. Może to być jednak niewątpliwie również wada, ponieważ możemy żyć w błędnym przekonaniu własnej słuszności, gdy otaczamy się wyłącznie ludźmi, którzy mają takie same opinie i nie mamy możliwości poznać opinii tzw. “drugiej strony”.

Opinie dotyczące portali społecznościowych są zatem podzielone: jedni je bezkrytycznie zachwalają, inni zaś biją na alarm. Jedno jest pewne: kobieta biznesu po prostu musi istnieć w internecie! Dlaczego?


Monetyzacja społeczności

Monetyzacja społeczności, to inaczej przekształcanie sieci naszych kontaktów w zysk. Może brzmi to nieco złowieszczo lub niemoralnie, ale nie ma w tym absolutnie nic nagannego!

Dzięki budowaniu społeczności (obserwujący, followersi, znajomi) masz możliwość dokonywania poleceń, rekomendacji produktów, a nawet kreowania preferencji zakupowych. Być może często robisz to nieświadomie. Oto przykład:

Na portalu społecznościowym “zameldowałaś się” w urokliwym miejscu i wstawiłaś piękne zdjęcia hotelu, w którym mieszkałaś, restauracji, w której jadałaś oraz pięknych krajobrazów. Twoja znajoma je obejrzała i namówiła męża na wspólny weekend w tym samym miejscu. Tym samym właśnie dokonałaś rekomendacji!

Inny przykład:

Ustawiłaś sobie nowe zdjęcie profilowe i znajoma w komentarzu zapytała, co to za nowy kolor włosów. Odpowiedziałaś i tym samym zarekomendowałaś jej kolor, producenta, salon fryzjerski lub nawet konkretnego stylistę fryzur. Jak widzisz, zupełnie nieświadomie (a dzięki temu wiarygodnie dla odbiorcy) możesz rekomendować wiele miejsc, produktów i usług.

Społeczności, które łączą, wspierają, motywują i inspirują

Obracamy się wśród ludzi. Mamy możliwość wystawiania opinii na temat wielu produktów i usług. To my – konsumenci – mamy władzę! Codziennie decydujemy o tym, która firma przetrwa, a która odejdzie w niebyt. Głosowanie odbywa się pieniędzmi. Firma, która nie ma Klientów, szybko znika.

Bardzo ważnym przesłaniem jest tutaj hasło: Jeśli Klient ‘kupi’ Ciebie, to kupi też Twój produkt! Chyba nie ma ważniejszej prawdy w marketingu. Jeśli daną markę polubimy, po prostu nie będziemy szukać innej.

Właśnie z tą myślą Czerwona Szpilka – niezwykła społeczność kobiet, w której łączymy i wspieramy ambitne kobiety w drodze na szczyt! Przedsiębiorcze i ambitne kobiety mogą wspierać się w rozwoju zawodowym i osobistym.
Pomagamy właścicielkom firm, menadżerkom oraz niezależnym freelancerkom w budowaniu trwałych relacji biznesowych, promowaniu swojej działalności i podnoszeniu kompetencji.

Od 2017 roku zrzeszamy w Klubie Czerwonej szpilki kobiety biznesu z Dolnego Śląska. Od czerwca 2020 roku odległość nie ma znaczenia i do Klubu dołączają kobiety z całej Polski. Stawiamy na rozwój, szkolenia i zdobywaniu wiedzy, która sprawia, że biznesy wznoszą się na wyższy level. Wspieramy budowanie silnych relacji biznesowych, a także kreujemy przestrzeń, w której Klubowiczki czerpią od siebie pozytywną energię i mogą skupić się na budowaniu równowagi między poszczególnymi sferami swojego życia. Szkolimy, doradzamy, dostarczamy narzędzi z zakresu biznesu, marketingu, public relations oraz sprzedaży. Szerzymy ideę work-life balance, która jest podstawą sukcesu i szczęśliwego życia. Organizujemy oraz obejmujemy patronatem prestiżowe konferencje, spotkania networkingowe, warsztaty tematyczne i szkolenia wspierające rozwój ambitnych kobiet.

 

Nasza społeczność rośnie w siłę! Czekamy jeszcze tylko na Ciebie 🙂 DOŁĄCZ DO NAS!

O CZERWONEJ SZPILCE

Kobieta w czerwonych szpilkach jest, charyzmatyczna, ambitna i odważna w realizacji celów, a jednocześnie dumna ze swojej kobiecości. Codziennie przekracza swoje możliwości i chce być najlepszą wersją siebie. Chcemy, aby takich kobiet było jak najwięcej. Dlatego właśnie powstała Czerwona Szpilka – wyjątkowa społeczność, w której kobiety  mogą wspierać się w rozwoju zawodowym i osobistym.

SZPILKOWY NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z działaniami Czerwonej Szpilki! Zapisując się do newslettera otrzymasz od nas darmowego e-booka: „30 pomysłów na posty – Facebook/ Instagram”.

Kategorie

Podobne wpisy

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *